כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דקר ערבי - ונשפט ל-21 חודשי מאסר

עונש חמור במיוחד לעוז סגל, תושב הרצליה שדקר פועל ניקיון ערבי עם סכין מטבח ופצע אותו קל

צילום אילוסטרציה: :חטיבת דובר המשטרה
צילום אילוסטרציה: :חטיבת דובר המשטרה

ביצ משפט השלום בתל אביב גזר 21 חודשי מאסר על עוז סגל (36) מהרצליה, שדקר עם סכין מטבח פועל ניקיון ערבי (27), תוך שהוא צועק "מוות לערבים".

ל פי כתב האישום, בראש חודש אייר, עסק איברהים עיסאווי בעבודת ניקיון-רחוב בהרצליה, כאשר לפתע, ללא כל התגרות מצד עיסאווי, תקף אותו סגל בכך שדקר אותו, בגבו, באמצעות סכין מטבח. לעיסאווי נגרם חתך באורך 2 ס"מ והוא נזקק לתפרים. בחודש שעבר הורשע סגל.

המדינה טענה לעונש, הצביעה על הערכים המוגנים שנפגעו כתוצאה ממעשיו של סגל, הלוא הם בטחונו של אדם, מכל דת או גזע, להלך חופשי ובטוח ברחובות עירו, או במקרה דנא, בעיר בה הוא מוציא לחמו בזיעת אפו, בנקיון רחובותיה.

התביעה טענה כי סגל פגע בערך זה באורח ניכר, והתייחסה גם לתכנון המוקדם, עליו אין עוררין, ולכך שיכול היה להיגרם נזק כבד עוד יותר, מהנזק שנגרם לעיסאווי, אם חלילה היה האירוע מתפתח ל"קרב" שבו אזרחים מנסים להתערב במקום, ולעשות שימוש בנשק כזה או אחר נגד התוקף, כאשר התביעה הפנתה, לענין זה, לגל הטרור המכה בחוץ, ולרוחות הרעות המנשבות, אם בתגובה לו ואם בכלל.

התביעה עמדה, כאמור, על כך כי הסיבה לביצוע העבירה אכן היתה שנאתו של סגל כלפי ערבים, ותו לא. התביעה טענה כי נסיבות אלו חמורות והן מחייבות החמרה במתחם הענישה. התובעת, עו"ד סטי, סברה כי במקרה דנא אין להפחית בקביעת המתחם העונשי מפאת קרבתו של סגל לסייג נפשי כזה או אחר. לאחר כל הדברים האלה, ביקשה התביעה לקבוע מתחם עונשי שבין 18 חודשי מאסר בפועל ועד 36 חודשים.

ההגנה טענה כי מתחם הענישה המתאים לעניינו של סגל, לשיטתה, הוא בין מספר חודשי מאסר שיכול וירוצו בעבודות שירות, ועד 8-9 חודשי מאסר בפועל, כאשר הסנגור הטעים, כי מרשו "מרצה" כבר שמונה חודשים ומחצה של מעצר עד תום ההליכים.

ההגנה ביקשה מבית המשפט להניח, ולו לרגע ולצורך הטיעון, את המניע הגזעני "בצד", ולבחון במה דברים אמורים, במצב "נקי" זה, מבחינת המתחם העונשי. הסנגור עמד על כך כי מדובר בפציעה ברף הנמוך ביותר של עבירות ממין זה, כי הסכין היא סכין ביתית (ולא פגיון קומנדו, למשל), כי הדקירה היא תוצאת מכה אחת בלבד, וכי הפצע שטחי, לאורך 2 ס"מ, בלבד. כן הצביעה ההגנה, על כך שעיסאווי שוחרר מבית החולים תוך זמן קצר מאוד, כשעה ורבע, מרגע הגעתו שמה.

"המעשה שביצע סגל הוא חמור ביותר", החל השופט שמאי בקר בהקראת גזר הדין. "מדובר באירוע שמטיל אימה, טרור, על הקורבן, שאין לו שמץ של מושג, על מה ולמה הותקף".

"ליתר דיוק, דווקא שמץ יש: התוקף מבהיר, בזעקה – 'מוות לערבים', ללמד את הקורבן, שזה לא אישי, חלילה, אלא שהאקט האלים נובע כל כולו מהשתייכות הקורבן לקבוצה או לגזע מסוים".

"פשוט מאוד: מי שמתנפל בזעקות אימים על פלוני, בין אם "אללה אכבר!" או "איטבח אל יהוד!" ובין אם "מוות לערבים!", ובידו סכין, בה הוא עושה שימוש ודוקר את פלוני - עליו לדעת כי יישלח אל מאחורי סורג ובריח, למשך שנתיים, לפחות. סוף דבר אני גוזר את עונשו כדלקמן: 21 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו. 18 חודשי מאסר על תנאי. פיצוי לקורבן עיסאווי, בסך 12,000 ש"ח".
דקירה עוז סגל מוות לערבים הרצליה פועל ניקיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד