ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אין מענה תחבורתי לנפגעי פיגור שכלי

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר קיימה דיון בנושא הסעת תלמידים מוגבלים נפשית למרכזי יום

צילום אילוסטרציה: דודי ועקנין, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: דודי ועקנין, פלאש 90

הוועדה לפניות הציבור קיימה היום (א) דיון בנושא הסעת תינוקות עד גיל 3 ובוגרים מעל גיל 21 שעברו את גיל החינוך. מתברר שיש רשויות שאינן מממנות את הסעת הילדים שסובלים מנכויות פיזיות קשות ביותר למרכזי יום, בהם הם מטופלים. מדובר בהורים שמתמסרים לגדל את ילדיהם המוגבלים בביתם ויש בהוצאתם למרכזי יום, להקל ולו במעט את סבלם ומצוקתם.

נציגי ההורים שנכחו בדיון טענו שלנכים בעלי פיגור שכלי ואוטיזם יש מענה חלקי בחוק. לעומתם אין לנפגעי שיתוק מוחין, שום התייחסות בחקיקה הקיימת. בדיון הוצגו מקרים של שתי משפחות שבחרו לגדל את ילדיהן המוגבלים בבית ולא לשלוח אותם למוסד.

מקרה אחד שעלה בדיון הוא של משפחה שבנה הבוגר המוגבל, שוהה בביתו החל מחודש אוקטובר כי המועצה המקומית מסרבת להשתתף בעלות הסעתו למרכז יום, מעבר למה שמשרד הרווחה נותן, שזהו סכום של חמשת אלפים שקל. לדברי המועצה עולה ההסעה כ-17,000 ש"ח לחודש.

האם הציגה בדיון הצעה מחברת הסעות שמוכנה להסיע את הבוגר בעלות 9,000 ₪ בלבד. זאת בניגוד לטענת הרשות המקומית. נציג משרד הרווחה שנכח בדיון, התחייב להסדיר סוגיה זו בין המשרד לרשות שתממן את הפער, של ארבעת אלפים ₪. בכך הבוגר ימשיך להגיע למרכז יום.

מקרה נוסף שהוצג בדיון הוא של אם לבת עם שיתוק מוחין. האם מסיעה את בתה 4 פעמים ביום למרכז יום וחזרה ללא כל השתתפות של המדינה. בדיון התברר שהאם זכאית להחזרים של משרד הרווחה אולם אף אחד לא עדכן אותה על כך.

יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ ישראל אייכלר, ברך על שיתוף הפעולה של אנשי משרד הרווחה, בתחום השיקום לנכים והעובדה שבדיון ענייני ובקצת רצון טוב, אפשר לפתור סבכים בירוקרטיים ולהקל ולו במעט את מצוקתן וסבלן של משפחות רבות.
אייכלר דיון פניות הציבור הסעות נפגעי נפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד