י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשד להצתה: משרדי 'בצלם' עלו באש

מבנה שבו שוכן ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' עלה באש • צוות מיוחד יבדוק את נסיבות השריפה אבל בארגון כבר ממהרים להאשים

השריפה. צילום: כבאות והצלה ירושלים
השריפה. צילום: כבאות והצלה ירושלים

הצתה או מקריות? הלילה (א') סמוך לשעה 22:00 פרצה שריפה בבניין משרדים ברחוב מקור חיים שם שוכנים משרדי ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם'.

חמישה צוותי כיבוי בפיקודו של מ"מ מפקד כבאות והצלה ירושלים טפסר משנה אייל כהן פעלו לכיבוי האש, ואף חילצו לכוד מהקומה הרביעית בבניין שפונה באמבולנס מד"א במצב קל לבית החולים.

מקור השריפה, הייתה בקומה הראשונה במשרדי 'בצלם'. בכבאות והצלה ירושלים הוקם צוות חקירה מיוחד לחקירת נסיבות פרוץ השריפה.


צילום: כבאות והצלה ירושלים

בארגון השמאל הקיצוני ממהרים להאשים ואומרים: "אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההכפשות נגד ארגוני זכויות האדם. מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן".

ח"כ אחמד טיבי סגן יו"ר הכנסת שהיה בעבר חבר הנהלת 'בצלם' מגיב: "אם יתברר כי השריפה היא הצתה בזדון, הרי אפשר לומר כי אין הדבר מפתיע לנוכח ההסתה המתמשכת נגד בצלם וארגוני זכויות אדם ע"י הימין ושתוליו.

"קיצוני הימין כבר הציתו בעבר את ביה"ס הדו לשוני. מי שהציע לסמן את עמותות השמאל מראה את הדרך למטורפי הימין והדרך מלאה באש ובנזין. בצלם הוא ארגון אמין ואפקטיבי בעל מוניטין בינלאומי ומחויב בסטנדרטים מקצועיים ומוסריים גבוהים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמר כי "הצתת משרדי בצלם היא תוצאה ישירה של ההסתה של ארגונים קיצוניים כמו אם תרצו כנגד כל מי ששוחה נגד זרם הכיבוש ומי שמנסה לגלות את האמת המכוערת שלו. כנראה ההצתה בכפר דומא הפכה להשראה לקיצונים מטורפים לבצע את פשעיהם ללא כל ענישה.
ממשלת ישראל והעומד בראשה, אשר מסית כל שני וחמישי נגד הציבור הערבי ולא מגנה את ההסתה נגד נשיא המדינה וארגונים כמו בצלם, ממשיך בשתיקתו אשר תוביל לאסון ואם לא ישנה את מדיניות ההבלגה על פשעים מסוג זה העתיד יהיה חשוך יותר".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב לנסיון להצית את משרדי בצלם: ״אנחנו לא יודעים מי השליך את הגפרור אך המקור לאש שהוצתה הלילה במשרדי בצלם היא הממשלה והעומד בראשה שמנהלים קמפיין הסתה נגד ארגוני זכויות האדם״.

תנועת עוצמה יהודית בראשות ד"ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל קראה למשטרה לחקור היטב את הצתת משרדי בצלם. "עולה באפנו ריח חריף של פרובקציה בניסיון להסיט את הדיון הציבורי מהעוולות שעלו ועתידות היו לעלות בתחקיר של עובדה ואולי לא ישודרו בעקבות ההצתה", נאמר בהודעה, "עיתוי ההצתה מתאים כמו כפפה ליד לאנשי בצלם וכבר ראינו שהם או הקרובים אליהם לא מהססים לעבור על החוק".

צילום: כבאות והצלה ירושלים










הצתה בצלם שריפה ימין שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד