י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קצר חשמלי הוא זה שגרם לשריפה במשרדי ארגון 'בצלם'

בשירותי הכבאות אומרים כי מחקירת השריפה נראה כעת כי קצר חשמלי גרם לדליקה במשרדי ארגון זכויות האדם; בבניין ממוקמים גם משרדי רשות העתיקות ובית כנסת • בימין טוענים לפרובוקציה: "לחקור היטב את ההצתה"

משרדי 'בצלם' הלילה, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
משרדי 'בצלם' הלילה, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

מחקירה ראשונית של השריפה שפרצה אמש במשרדי 'בצלם' בירושלים מתחזקת ההערכה כי הסיבה לשריפה היא קצר חשמלי, ולא הצתה מכוונת כפי שנחשד תחילה - כך אומרים הבוקר (ב') בשירותי הכבאות ובמשטרה.

החשד להצתה עלה אמש כאשר התברר כי מוקד השריפה הוא ארגון זכויות האדם המזוהה עם השמאל הקיצוני, שמשרדיו שוכנים בבניין בו פרצה השריפה. אך כאמור, בשעות האחרונות נראה כי מדובר בקצר חשמלי.

מדוברות כיבוי אש ירושלים אומרים כי "מחקירה ראשונית שמבוצעת על ידי צוות חקירה מורחב מכבאות והצלה ירושלים, בחקירת השריפה במשרדי "בצלם", נבדק כיוון בהסתברות גבוהה כי ככל הנראה השריפה החלה בעקבות כשל חשמלי במערכת החשמל במשרדים".

כזכור, אמש בסמוך לשעה 22:00 פרצה שריפה בבניין משרדים ברחוב 'מקור חיים' שם שוכנים משרדי ארגון זכויות האדם המזוהה עם השמאל הקיצוני - 'בצלם'. מדוברות כיבוי אש נמסר הבוקר כי "חקירת השריפה בבצלם מורכבת במיוחד בגלל הנזק הקשה שנגרם למקום. ככל הנראה ייקח זמן עד שיתקבלו תוצאות. שעות ואולי גם ימים".

חמישה צוותי כיבוי בפיקודו של מ"מ מפקד כבאות והצלה ירושלים טפסר משנה אייל כהן פעלו לכיבוי האש, ואף חילצו לכוד מהקומה הרביעית בבניין שפונה באמבולנס מד"א במצב קל לבית החולים. אף אחד מעובדי הארגון לא שהה בבניין בעת השריפה, אך נזק כבד נגרם למשרדיו של הארגון בירושלים.

יצויין כי בבניין שוכנים גם משרדי רשות העתיקות ובית כנסת. אביחי, עד ראייה שהכח במקום בעת השריפה, סיפר לחדשות וואלה: "הרחתי ריח של עשן, יצא עשן מקומה שלישית והבינו שבצלם שוכן בקומה הראשונה. בהמשך יצא עשן מכל בבניין. היה בן אדם בקומה שלישית, תקשרו איתו מהחלון והוציאו אותו".

מארגון 'בצלם' נמסר: "למרבה המזל איש לא נפגע. אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההכפשות נגד ארגוני זכויות האדם. מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן".


צילום: כבאות והצלה ירושלים

ח"כ עודה: "האשם בהסתה מוטל על הממשלה"
ח"כ אחמד טיבי, סגן יו"ר הכנסת ששימש בעבר חבר הנהלת 'בצלם', מגיב: "אם יתברר כי השריפה היא הצתה בזדון, הרי אפשר לומר כי אין הדבר מפתיע לנוכח ההסתה המתמשכת נגד בצלם וארגוני זכויות אדם ע"י הימין ושתוליו.

"קיצוני הימין כבר הציתו בעבר את ביה"ס הדו לשוני. מי שהציע לסמן את עמותות השמאל מראה את הדרך למטורפי הימין והדרך מלאה באש ובנזין. בצלם הוא ארגון אמין ואפקטיבי בעל מוניטין בינלאומי ומחויב בסטנדרטים מקצועיים ומוסריים גבוהים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה כי "הצתת משרדי בצלם היא תוצאה ישירה של ההסתה של ארגונים קיצוניים כמו אם תרצו כנגד כל מי ששוחה נגד זרם הכיבוש ומי שמנסה לגלות את האמת המכוערת שלו. כנראה ההצתה בכפר דומא הפכה להשראה לקיצונים מטורפים לבצע את פשעיהם ללא כל ענישה.

"ממשלת ישראל והעומד בראשה, אשר מסית כל שני וחמישי נגד הציבור הערבי ולא מגנה את ההסתה נגד נשיא המדינה וארגונים כמו בצלם, ממשיך בשתיקתו אשר תוביל לאסון ואם לא ישנה את מדיניות ההבלגה על פשעים מסוג זה העתיד יהיה חשוך יותר".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב לשריפה: ״אנחנו לא יודעים מי השליך את הגפרור אך המקור לאש שהוצתה הלילה במשרדי בצלם היא הממשלה והעומד בראשה שמנהלים קמפיין הסתה נגד ארגוני זכויות האדם״.

תנועת עוצמה יהודית בראשות ד"ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל קראה למשטרה לחקור היטב את הצתת משרדי 'בצלם'. "עולה באפנו ריח חריף של פרובקציה בניסיון להסיט את הדיון הציבורי מהעוולות שעלו ועתידות היו לעלות בתחקיר של עובדה ואולי לא ישודרו בעקבות ההצתה", נאמר בהודעה, "עיתוי ההצתה מתאים כמו כפפה ליד לאנשי בצלם וכבר ראינו שהם או הקרובים אליהם לא מהססים לעבור על החוק".
בצלם הצתה שריפה זכויות אדם שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד