י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סופית: השריפה במשרדי בצלם - כשל חשמלי

מסקנות חקירת השריפה אמש במשרדי 'בצלם' בירושלים מעלים סופית כי לא היה מדובר בהצתה אלא בכשל חשמלי

סופית: השריפה במשרדי בצלם - כשל חשמלי
כבאות והצלה ירושלים

צוות חקירה מיוחד שחקר את נסיבות פרוץ השריפה אמש (א) במשרדי 'בצלם' ברחוב מקור חיים שבשכונת תלפיות בירושלים, הגיע למסקנה כי השריפה פרצה בעקבות כשל חשמלי בתקרת משרדי בצלם הנמצאים בקומה הראשונה.

מהחקירה שבוצעה על ידי חוקרי כבאות והצלה ירושלים, בפיקודו של רע"ן חקירות במחוז טפסר משנה משה אלעזרי, בשיתוף עם חוקרי משטרת ירושלים, עולות העובדות והמסקנות כדלהלן: אמש בסמוך לשעה 22:00 בלילה, החלה שריפה במשרדים הנמצאים בקומה הראשונה במבנה משרדים ושטחי מסחר בן חמש קומות.


צילום: כבאות והצלה ירושלים

למקום הוזנקו שישה צוותי כיבוי בפיקודו של מ"מ מפקד התחנה טפסר משנה אייל כהן. הצוותים שהגיעו למקום תוך זמן קצר מאוד, זיהו את מוקד השריפה בקומה הראשונה במשרדי ארגון 'בצלם'. כתוצאה מהשריפה, נפלט והיתמר עשן רב וסמיך אל הבניין, ונזק כבד נגרם למבנה. לוחמי האש סרקו את המבנה, איתרו לכוד בקומה הרביעית, חילצו אותו, כיבו את מוקד הבעירה ואווררו את הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו.

כבר בתחילת האירוע, הורה טפסר משנה אייל כהן, על הקמת צוות חקירה מיוחד לבירור נסיבות פרוץ השריפה. צוות החקירה החל את עבודתו עוד בשעות הלילה, והיום בשעות הצהריים הגיע למסקנות בחקירה.

ממסקנות החקירה עולה כי השריפה החלה בעקבות כשל חשמלי בתקרת המשרדים (משרדי "בצלם") הנמצאים בקומה הראשונה. כתוצאה מהכשל החשמלי, החלה לבעור התקרה האקוסטית במשרדים והתפשטה במהירות רבה לתוך פנים אזור המשרד וכילתה את רוב תכולתו.

עוד עולה מהחקירה כי מתחם המשרדים בקומה הראשונה היה סגור, ועקב כך נוצר מחסור בחמצן הנחוץ לבעירה, כתוצאה מכך התקיימה במקום בעירה בלתי מושלמת, דבר שגרם לעשן ופיח רב. כמו כן עולה, כי העשן עלה והתפזר בכל רחבי הבניין באמצעות פירים תעלות וחדרי מדרגות, וזה מה שגרם לנזק הרב בשאר הבניין ולהילכדות האזרח בקומה הרביעית.

"חלק מצוות החקירה, החל את עבודתו כבר בשעות הלילה סמוך לפרוץ השריפה", אמר טפסר משנה משה אלעזרי ראש ענף חקירות בכיבוי האש ירושלים ומי שעמד בראש החקירה. "בחלקה השני של החקירה, אשר התבצעה היום, הגענו למסקנה כי מדובר כאמור בכשל חשמלי שגרם לתחילת הבעירה במשרדים. למסקנה הגענו על ידי מספר גורמים שזיהינו באזור השריפה".

אלעזרי סיפר כי "רוב הבעירה הייתה במישור העליון של התקרה האקוסטית במשרדי 'בצלם'. בנוסף, לפי תבניות הבעירה שהצלחנו לבודד בזירת השריפה, האש החלה מלמעלה באזור התקרה וירדה כלפי מטה. עוד עלה, כי הבעירה ברובה הייתה לא מושלמת, דבר המעיד על חלל סגור שגרם למחסור בחמצן במוקד השריפה. עדות לכך הוא העשן השחור והפיח שהיתמר לכלל המבנה והתפשט ברוב הקומות".

"בנוסף, ידוע לנו כי לוחמי האש שהגיעו לבניין, הם הראשונים שנאלצו לפרוץ את דלתות הכניסה למשרדים שהיו נעולות. הצוותים נאלצו לשבור את החלונות במשרדים, כדי לגרום לשחרור חום ועשן מהיר, ובכך מנעו מהאש להתפשט לכלל המבנה ולכלותו. בחקירה יסודית שלנו ושל מז"פ משטרת ירושלים, לא נמצאו כל סימני פריצה או עדות כלשהי המעידים על הצתה", סיים.
שריפה כשל חשמלי אש בצלם הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד