כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרצוג: "מר ביטחון לשעבר איבד שליטה"

יו"ר האופוזיציה טען כי נתניהו מתקשה להתמודד עם האינתיפאדה השלישית • המחנה הציוני עתרה נגד מתווה הגז

הרצוג. צילום: פלאש 90
הרצוג. צילום: פלאש 90

בפתח ישיבת הסיעה השבועית של מפלגת המחנה הציוני, תקף ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתמודדות של הממשלה עם הטרור ואמר: "מאז ה-13 בספטמבר ועד היום נרצחו 27 ישראלים ונפצעו מאות ישראלים במאות פיגועי ירי, דקירה, דריסה ויידוי אבנים. זה לא גל טרור, זו אינתיפאדה שלישית ממנה אני מזהיר כבר חודשים. זו אזעקת השכמה לראש ממשלת האינתיפאדה השלישית, שמאז הבחירות לא התעורר מהשינה".

הרצוג הוסיף: "ברחובות משתוללת אינתיפאדה שלישית ומר ביטחון לשעבר איבד שליטה. כל כמה שעות התראה. היום על מחבלת בדרך לפיגוע, בשבוע שעבר טרור יריות, כל יום כמעט טרור דקירה, פצועים ונרצחים כמעט מידי יום".

"ביבי תוקע את המדינה. מפחד מהימין הקיצוני ומשאיר אותנו תקועים עם הפלסטינים. אנחנו תקועים איתם במקום לנקוט יוזמה ולהיפרד מהם. ואנחנו גולשים למציאות שאנחנו בתוכם והם בתוכנו, אין הפרדה, אין ביטחון - והעם מרגיש בכך".



הרצוג הזכיר סקר שקיימו ב'מחנה הציוני' בסוף השבוע האחרון ואמר: "בסקר שקיימנו השבוע 85 אחוזים השיבו שלדעתם ביבי לא מסוגל להשתלט על גל הטרור. 87 אחוזים הודו שהם מרגישים שילדיהם לא בטוחים ו-84 אחוזים אומרים בפחד: איבדנו את תחושת הביטחון. הוא מאיים שהמצב לא ישתנה, שימשיך להיות גרוע - ולעם נמאס. העם מחפש דרך החוצה. אנחנו המחנה הציוני אנחנו היחידים שבאים עם תוכנית להפרדה בינינו לבינם".

המחנה הציוני עתרה נגד מתווה הגז
במקביל, סיעת המחנה הציוני הגישה הבוקר עתירה לבג"צ נגד מתווה הגז, לאחר שיו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג קבע כי סיעתו תעתור לבג"צ בעקבות התעלמתו של ראש הממשלה בתפקידו כשר הכלכלה מהמלצות ועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל, וחתימתו על סעיף 52 העוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים לראשונה מאז קום המדינה.

את העתירה יובילו מטעם המחנה הציוני ח"כ איתן כבל, ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג ויצטרפו אליהם ח"כ יוסי יונה ואיילת נחמיאס-ורבין נציגי הסיעה בועדת הכלכלה, וכן ח"כ יעל כהן-פארן.

בעתירה שנכתבה ותוגש על ידי עו"ד גלעד ברנע וחגי קלעי מפרטים העותרים שורה ארוכה של פגמים משפטיים בהם לוקה ה'מתווה' ובהם פעולות מהותיות שנעשו תוך חריגה מהוראות הדין החל, פגמים חוקתיים וחוסר סבירות קיצוני, כמו גם אי-מידתיות.

הסעדים העיקריים בעתירה הם הקביעה כי ה'מתווה' והחלטת מ"מ שר הכלכלה (ראש הממשלה)- בטלים וכי כל הפעולות שנעשו מכוחם בטלות אף הן. "העתירה חושפת את התנהלותה הלקויה של הממשלה שהזניחה סוגיות יסוד במשק הגז הטבעי כמו בעית המחיר המונופוליסטי והעדר בטחון אנרגטי – ועתה במקום לטפל בהן כראוי מנסה לשווק מקסם שווא – של "מתווה" שלא רק שאיננו פותר בעיות אלו – אלא מקבע אותן לשנות דור ואף יחמיר אותן", נמסר מהמחנה הציוני.
הרצוג המחנה הציוני עתירה מתווה הגז נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד