י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המעגל נסגר: הכנסת אישרה את מינויו של אריה דרעי לשר הפנים

אחרי למעלה מעשרים שנה, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שב למשרד אותו עזב בעקבות הרשעתו • 54 חברי כנסת הצביעו בעד מינויו - 43 התנגדו • דרעי: "אהיה שר הפנים של כולם" • צפו בתיעוד: ההצבעה והחיבוקים במליאה

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

עכשיו זה סופי: מליאת הכנסת אישרה היום (ב'), את מינויו של השר אריה דרעי לתפקיד שר הפנים בנוסף לתפקידו כשר הפריפריה.

54 הצביעו בעד, 43 נגד. בנאומו אמר שר הפנים הטרי כי יהיה "שר הפנים של כולם".


ההצבעה והחיבוקים: צילום: עקיבא ווייס

מינויו של דרעי לשר הפנים הוא סגירת מעגל של 22 שנה. השר דרעי התפטר בשנת 1993 מתפקידו כשר הפנים, זאת לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בהמשך הוטל על דרעי עונש מאסר וקלון.

ההשבעה היום בא לאחר שהממשלה אישרה פה אחד את מינויו של דרעי ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה ווינשטין מסר חוות דעת משפטית לפיה אין מניעה משפטית למינויו של דרעי לתפקיד.

מפלגות האופוזיציה התנגדו למינויו של דרעי. עם זאת איש האופוזיציה ח"כ יעקב פרי מ'יש עתיד' התייחס בשבת תרבות למינוי דרעי לשר הפנים ואמר כי לדעתו "יהיה שר פנים מצוין. אריה הוא איש חכם, איש לבבי".

התגובות
ח"כ יאיר לפיד אמר לקראת ההצבעה: "הייתי נושא את אותו נאום אם המינוי היה עכשיו של אולמרט, או של הירשזון או של קצב – גם עליהם הייתי אומר שהם לא יכולים לחזור לתפקידם אם הורשעו בעבירה שיש עמה קלון. אומרים פה אנשי הבית הזה שאין בעיה כי עובדה שזה חוקי. יכול להיות שזה חוקי, אבל הסיבה היחידה שזה חוקי היא שהמחוקק לא העלה פשוט בדעתו שיכול להיות מצב כמו זה שאנחנו נמצאים בו עכשיו.

"אדם שהורשע בעבירה ששי עמה קלון במדינה הזו פסול מלהיות סוכן מכס, מהנדס ברשות מקומית, מנהל בית ספר, שופט, קאדי, דיין, כבאי. כבאי הוא לא יכול להיות, דירקטור בחברה ממשלתית, מנהל מעבדה רפואית, חבר במועצת צער בעלי חיים, חבר מועצת הספריות הציבוריות, כל זה הם פסולים מלהיות, שר אין בעיה. כל סיעות הבית מסתתרות פה מאחורי הנושא המשפטי, הכול משפטי? הכול בית המשפט? אין ערכים? אין טוהר ציבורי? אין ניקיון ציבורי?"

ח"כ מיקי רוזנטל אמר: "דרעי הוא כל כך חכם שבמאי שנה שעברה הוא התראיין בגל"צ ואמר שהוא לא יכול לחזור למשרד הפנים כי זה לא נכון. ועכשיו כל הצבועים קמים ואומרים שאין בעיה. על זה נאמר כשר אבל מסריח. תחשבו על מצב שהיינו מצביעים על חזרתו של קצב לבית הנשיא או של אולמרט ללשכת רוה"מ, זה יעלה על הדעת? זו לא שאלה חוקית זה עניין ערכי. אני מחלתי לאריה דרעי האדם אבל יש לי בעיה עם אריה דרעי הציבורי".

ח"כ אחמד טיבי שנמנע, אמר: "למרות שאנחנו נגד הממשלה הזו בכל דבר כמעט, בהצבעה הזו אנחנו לא נצביע נגד אלא נמנע. מתוך הניסיון של חלק גדול מאיתנו בעבודה מול דרעי בנושאים שלנו, יש לו אמפתיה והקשבה",

ההשבעה בכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90






















ווינשטיין אופוזיציה אריה דרעי שר הפנים יעקב פרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד