כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצדעה לחייל החרדי שחיסל מחבל בירמיהו

חייל 'נצח יהודה' שחיסל מחבל ברחוב ירמיהו לפני כחודש, זכה לתעודת הוקרה: "מאפס למאה בשנייה"

הצדעה לחייל החרדי שחיסל מחבל בירמיהו

החייל החרדי שחיסל מחבל בפיגוע ברחוב ירמיהו בירושלים, זכה לתעודת הוקרה.

החייל, ששמו אינו מתפרסם משיקולי ביטחון, פעל בלילה הראשון של חנוכה במהירות לנטרול המחבל אשר ביצע את פיגוע הדריסה והדקירה ברחוב ירמיהו בשכונת רוממה בירושלים.

בטקס סיפר החייל כי חשדו התעורר לאחר שהבחין כי התנועה ברחוב נעצרה וכי אנשים רצים מן האזור בבהלה.


צילומים: דוברות משטרת ישראל, עמותת הנח"ל החרדי

לדבריו, הוא ירד מן האוטובוס והתקרב למקום האירוע, שם הבחין במחבל מנסה לדקור אזרחים. בשלב מסוים הבחין בו המחבל והסתער עליו ובתגובה דרך החייל את נשקו במהירות ונטרל את המחבל תוך מספר שניות.

המחבל עאמר יאסר סקאפי, בן 21 מבית חנינא, דרס ופצע קל 2 צעירים שהלכו על המדרכה. הוא יצא מרכבו עם סכין והחל לרוץ ברחוב. במהלך ריצתו הבחין בניידת משטרה, דקר את הנהג בניידת ופצע אותו קל בידו והחל להימלט. כאמור, שירד מאוטובוס וזיהה את המחבל רץ לעברו, ביצע ירי לעבר המחבל וחיסל אותו.



אל"מ במיל' ברנסקי אמר בטקס כי "המעבר הזה מאפס למאה בשנייה אחת ותפעול של הנשק. זה לצערנו מצופה מכל אזרח ובוודאי מחייל בצבא ולוחם בנצח יהודה. אני חושב שבהחלט הוספת הרבה כבוד וגם דוגמה אישית להרבה חיילים והרבה אזרחים שמוצאים את עצמם בזירות של אירוע. זה מה שמצופה מהם לעשות וזה לא מובן מאליו".

נשיא עמותת נצח יהודה הרב צבי קלבנאו הוסיף כי "בעבר הגיעה אלינו לארוחת ערב עורך הדין ושר המשפטים לשעבר יעקב נאמן שאמר שכשזה מגיע לקידוש השם, אין לנצח יהודה ולנח"ל החרדי תחרות. בעזרת השם אנחנו נמשיך את זה. התחלנו לפני 17 שנה עם 30 חיילים והיום יש לגדוד כמעט 8,000 בוגרים".

אות הוקרה נחל החרדי חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד