כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בכנסת: "לא ראוי שדרעי יכהן כשר" . בראיון ל'בחדרי': "אין בעיה"

במהלך ההצבעה על שובו של יו"ר ש"ס אריה דרעי למשרד הפנים, הצהיר יאיר לפיד כי מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא ראוי שיכהן כשר • בראיון ל'בחדרי חרדים' אמר יו"ר 'יש עתיד' דברים הפוכים • ח"כ רוזנטל: "לפיד צבוע, דוחה ומזגזג"

צילום:  יצחק הררי, פלאש90
צילום: יצחק הררי, פלאש90 צילום: יצחק הררי, פלאש90

האם המינוי של דרעי, כשר בעיני לפיד או שלא? מתברר שזה תלוי: במהלך נאומו במליאת הכנסת הערב (ב') התנגד יו"ר 'יש עתיד' בחריפות למינוי של אריה דרעי לשר הפנים. ואמר כי לא יעלה על הדעת שיחזור לתפקידו. אך בראיון ל'בחדרי חרדים' אמר לפיד דברים אחרים.

דבריו של לפיד עוררו תמהון בתקשורת ובמערכת הפוליטית.


צפו בכתבה באדיבות חדשות ערוץ 2

ח"כי 'יש עתיד' התנגדו הערב למינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לכהונת שר הפנים. במהלך דבריו במליאה אמר יו"ר התנועה יאיר לפיד כי הינו מתנגד למינוי מורשע בעבירה עם קלון. הוא הוסיף כי: "לא על אריה דרעי אני רוצה לדבר פה. לא מדובר בנושא אישי. הייתי נושא את אותו נאום אם המינוי היה עכשיו של אולמרט או של הירשזון, או של קצב. גם עליהם הייתי אומר שהם לא יוכלו לחזור לתפקידם אם הורשעו בעבירה שיש עמה קלון".

עם זאת, בראיון ל'בחדרי חרדים' לפני כחודשיים נשאל לפיד על ידי כתב האתר עקיבא ווייס, אם ובמידה ויאיר לפיד יעמוד בראש ממשלה: "האם אריה דרעי ימונה כשר בממשלתך?".

לפיד השיב: "אין שום בעיה, אין שום בעיה".

• אריה דרעי יכהן בממשלה בראשותך?

לפיד: "כן. אין שום בעיה אם נגיע להסכם קואליציוני".

לפיד הסביר שהינו יוזם חוק שיאסור על כהונת שרים שעברו עבירה שיש עימה קלון, אך החוק לא יחול רטרורקטיבית, אלא רק במקרים עתידיים.

‏הדברים שודרו גם הערב במהדורה המרכזית של חדשות 2. לאחר השידור צייץ הפרשן הפוליטי של חדשות 2 עמית סגל את קטע הראיון עם לפיד ב'בחדרי חרדים' וכתב: "לפיד דיבר היום נגד מינוי של כל מורשע עם קלון כי לא הכל משפט, יש גם מוסר. זה מה שאמר על דרעי ל'חדרי חרדים' לפני חודשיים".

‏‎ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני הגיב וכינה את לפיד "צבוע, דוחה, מזגזג. משנה דעתו לפי קהל השומעים".

'‏יש עתיד' הגיבו ל'חדשות 2': הדברים ל״בחדרי חרדים״ נאמרו כשאיש לא העלה על דעתו שדרעי יחזור למשרד הפנים".
יש עתיד מיקי רוזנטל טוויטר יאיר לפיד אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד