כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכנסת הגדילה לכם את ימי החופשה

רחבל עזריה מכולנו הציעה, והכנסת הצביעה בעד - תיקון הכרחי לחוק החופשות עבר אמש, לרווחת השכירים

חרדים נופשים, צילום: קובי הר צבי
חרדים נופשים, צילום: קובי הר צבי

מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה ראשונה את 'חוק החופשות' של ח"כ רחל עזריה (כולנו) להגדלת מספר המינימום של ימי חופשה לשכירים.

לפי ההצעה שאושרה, מספר ימי החופשה יגדל מ-10 ימים ל-12 ימים כבר בינואר 2017. זהו התיקון הראשון להגדלת ימי החופשה שאושר מאז נחקק "חוק חופשה שנתית" בשנת 1951.

חוק חופשה שנתית קובע שלעובד שבועיים חופש בשנה עד לשנה החמישית במקום העבודה. לאחר השנה החמישית עולה מספר ימי החופשה באופן הדרגתי עד שמגיע ל-28 ימים לאחר 14 שנה (כולל סופי שבוע).

החוק התאים לתקופה שבה עובדים עבדו אצל מעסיק אחד במשך עשרות שנים, וכך לאחר מספר שנות עבודה הגיעו לכמות סבירה של ימי חופשה. בהתאם לשינויים בשוק התעסוקה עדכנו מדינות הOECD את מספר המינימום של ימי החופשה לשלושה וארבעה שבועות, בהתאם לשינויים בשוק התעסוקה.

יוזמת החוק ח"כ עזריה אמרה - "זה באמת קורה. חוק החופשות המעלה את מספר מינימום ימי החופשה יתוקן לראשונה מאז 1951 כבר בחודשים הקרובים, זהו צעד חשוב בצמצום הפערים בין העובדים החזקים במשק שזוכים כבר היום לימי חופשה רבים לעובדים הפחות חזקים שעובדים עם מספר מינימום של עשרה ימי חופשה בלבד.

"התיקון לחוק החופשות נעשה מתוך הבנה של משרדי הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים שחייבים לחזק את העובדים החלשים במשק ולאפשר להם תנאי עבודה סבירים לטובת רווחתם ולטובת הפריון במשק. כולם מרוויחים מהחוק הזה ולכן אנחנו מקדמים אותו בהסכמה מלאה של כל הצדדים."

התיקון להצעת החוק עברה בתיאום עם משרד הכלכלה, משרד האוצר ומשרד התיירות בהתאם להחלטת ועדת שרים לענייני חקיקה. כמו כן, החוק מועבר בהסכמת ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים.
חוק החופשות רחל עזריה תנאי תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד