כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פריצה עם בוקר: המשטרה עיכבה לחקירה פעילים נגד גיוס חרדים

מעצרים בבני ברק ומודיעין עילית - המשטרה פשטה על בתיהם של שניים מהפעילים הבולטים נגד גיוס חרדים המזוהים עם "הפלג הירושלמי"; עשרות מתגודדים סביב למקום המעצר • בועדה למען עולם התורה אומרים: "הפחדה בלבד"

פריצה עם בוקר: המשטרה עיכבה לחקירה פעילים נגד גיוס חרדים

המשטרה בגל מעצרים של פעילים נגד הגיוס - כוחות משטרה פשטו הבוקר על דירות בבני ברק ובמודיעין עילית, ועיכבו לחקירה שני חשודים בשנות השלושים לחייהם.


דלת הבית אליו פרצה המשטרה

המעצרים בוצעו על ידי משטרת מחוז ירושלים, ונבדק חשד כי העצורים קשורים גם לקמפיין המתנהל נגד הגיוס לצה"ל, ונגד החיילים החרדים שכבר גוייסו. השוטרים פרצו את דלת הבית בבני ברק, לאחר שככל הנראה לא פתחו בפניהם את הדלת, וגרמו נזק לדלת (כפי שניתן לראות בתיעוד הוידאו).

בקווי התוכן הופצה הודעה קולית הקוראת לציבור התומכים, להגיע ולמחות על המעצר: "המשטרה מנסה לעצור את אחד מחשובי ציבור בני התורה ואתה ישנים? איפה אתם? כולם לרחוב האדמור מקוצק 39 בבני ברק".

לבניין בו מתגורר אחד החשודים אמנם הגיעו עשרות פעילים, בנסיון למחות או למנוע את המעצר, אך המעצר עבר ללא התנגדות מיוחדת.



טרם ברורה הסיבה למעצרם, אולם יתכן ומדובר על רקע הוצאת חוברת "הרשת נחשפת: הציידים - הפנים והשמות של ציידי הנשמות", שבה הופיעה רשימה מפורטת של כ-40 חיילים נושאי תפקידים, ואזרחים הפועלים לכאורה לגיוס חרדים לשורות צה"ל.

מדובר בחקירה שמתנהלת תקופה ארוכה במשטרת ישראל, הוגשו לא מעט תלונות בנושא, אם על ידי חיילים חרדים שבעקות הקמפיינים ספגו איומים והעלבות, וגם על ידי גורמים חיצוניים שהתלוננו על הסתה נגדם.

מדוברות משטרת ירושלים נמסר כי "במסגרת החקירה המתנהלת, עצרה המשטרה הבוקר שני גברים יהודים, בחשד לביצוע עבירות על פי 'חוק הגנת הפרטיות' והעלבת עובד ציבור, וזאת בעקבות חשד למעורבותם בפעילות כנגד צעירים יוצאי המגזר החרדי שהתגייסו לצבא, וכנגד אלו שפעלו לגייסם. החקירה נמשכת".

בועד להצלת עולם התורה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי נגד שני העצורים יש כבר תביעה פעילה בנושא החוברות, וכי הם חשודים בקשר להפצתן, "המעצר נועד לשם הפחדה בלבד. כמו שהם נעצרו כך ישוחררו, ללא שום התקדמות".

"האברכים שנעצרו הבוקר מכחישים כל קשר לפעילות בלתי חוקית והדברים יוכחו בשעות הקרובות, הפעולות הברוטאליות של הצבא ומשטרת ישראל וניסיונות הצייד נגד אברכים צעירים נועדו להטיל אימה ולהשתיק כל מחאה לגיטימית נגד גזירת הגיוס ומוכיחים ביתר שאת את נחיצותה ויעילותה של מחאה ציבורית נרחבת נגד גזירת הגיוס וצייד נערים חרדים לצבא ולמול נחישות השלטונות להרוס את הציבור החרדי תוך השתקת זכותו הדמוקרטית להתנגד ולעמוד על נפשו".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב למעצרים חשודים בפרשת "קמפיין החרד"קים": "אני מברך את משטרת ישראל ששמה ידה על מי שמסית נגד חיילי צה"ל. אני אמשיך להגן ולהיאבק עבור חיילי צה"ל. אחרי מאבק מתמשך בהסתה נגד חיילים חרדים הגענו להישג משמעותי וחשוב שגם יהווה הרתעה למסיתים אחרים, אך מעצרם של המסיתים אינו מספיק, יש לוודא שהם יובאו לדין ויענשו. חיילי צה"ל החרדים עושים מעשה חשוב ואמיץ ומתגייסים לצבא כדי לשרת את כלל האזרחים ועלינו לסייע להם להשלים את שירותם בצורה הטובה ביותר שיש".

חוברת הציידים: עליית מדרגה בקמפיין החרדקים
כזכור, לפני כחצי שנה הופץ בתפוצה נרחבת של כתובות מייל, פרסומי הסתה במסגרת 'קמפיין החרד"קים' הכוללים פרטים אישיים של כ-40 חיילים המשרתים בצה"ל. הקמפיין כלל תמונות ופרטים של חיילים חרדים הנושאים תפקידים בכירים בצה"ל, ופועלים כמגייסים בקרב המגזר החרדי.

הקמפיין כולל חוברת עם הכותרת "הרשת נחשפת - הציידים - הפנים והשמות של ציידי הנשמות", כאשר בעמודים הבאים רשימה מפורטת של כ-40 חיילים נושאי תפקידים ואזרחים הפועלים לכאורה לגיוס חרדים לשורות צה"ל.

"הגייס החמישי קודח בספינה", "נמכרנו אני ועמי", הן רק חלק מהכותרות שהופיעו בחוברת. "מאות גייסים חרדים אורבים לצעירים, למען בצע כסף מכרו את נשמתם לשטן. מיסיונרים מקצועיים עם חזות חרדית, מאות מיליונים בונוסים על כל ראש".

לראשונה בקמפיין, הוא מפורט ומסודר, על כל אחד ואחד יש פרופיל קצר, אשר אינו כולל מחמאות "אורח חיים נהנתן" או "אוהב כסף והרבה". בהמשך רשומים פרטים אישיים כגון שם מלא, גיל, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, טלפון נייד והשתייכות מגזרית - וכמובן תמונה של נשוא הפרופיל.

בין הפרופילים הבולטים, קצין בחיל האוויר, ראש מדור שילוב חרדי באט"ל, ראש תחום שילוב חרדים אכ"א, מנכ"ל שח"ר ויו"ר "מנהלת הציידים", ראשי מדורים של שילוב חרדים בחיילות השונים ועוד ועוד. "זכור נא מה יעץ בלעם בן בעור, זכור ואול תשכח" נכתב בסוף החוברת.











גיוס חרדים קמפיין החרדקים הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד