י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שטייניץ לנתניהו: הוסף עשרות תקנים לבתי הדין הרבניים

בצל דרישת בית המשפט העליון למינויי קבע בבית הדין הרבני - יו"ר 'הועדה לבחירת דיינים' השר שטייניץ שיגר מכתב מיוחד לראש הממשלה נתניהו ובו הוא דורש להוסיף עשרות תקנים של דיינים לבתי הדין הרבניים עקב העומס הגדול

בית הדין הרבני העליון, צילום: נתי שוחט, פלאש90
בית הדין הרבני העליון, צילום: נתי שוחט, פלאש90

העומס בבתי הדין הרבני - יו"ר 'הועדה לבחירת דיינים' השר יובל שטייניץ שיגר הבוקר (ג') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הוא מבקש הוספת עשרות תקנים של דיינים בבתי הדין הרבניים עקב העומס הגדול, "הציבור צריך לקבל מהמדינה את השרות שהוא ראוי לו" כתב שטייניץ.

במכתב, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב שטייניץ - "הוועדה עסקה לאחרונה באופן אינטנסיבי ביותר בבחירת דיניים לבתי הדין הרבנים. במהלך עבודת הוועדה נחשפנו למצוקה הקשה של הציבור עקב עומסי התיקים הרבים בבתי הדין הרבניים, והופתענו לדעת כי זו שנים רבות פועלים בתי הדין בתת תקינה עקב חוסר עדכון של תקני הדיניים וכוחות העזר הנדרשים".

השר שטייניץ הוסיף כי - "למדנו לדעת כי ככלל דיניי ישראל מסורים מאוד לעבודתם השיפוטית, ועושים מעל ומעבר כדי לסייע לציבור לפתור בעיות עגינות וסרבנות גט ולטפל באופן מהיר ויעיל בכל התביעות והבקשות שמובאות לפתחי בתי הדין".

השר מבקש הוספת תקנים, וכתב כי - "הוועדה לבחירת דיניים סבורה כי יש להוסיף מיד עשרות תקני דיינים לרבות תקנים לכוחות העזר הדרושים לעבודתם השוטפת, כדי שהציבור יקבל מן המדינה את השרות שהוא ראוי לו".

השר שטייניץ מציין כי "קיים מאגר זמין של מועמדים מצויינים לכהונת דיינים, מועמדים שעברו את כל ההכשרות הדרושות וכבר רואיינו בידי ועדות המשנה של הועדה. אני מבקש בשם הוועדה כי הממשלה תחליט על הוספת תקנים למערכת בתי הדין הרבניים".
מינוי דיינים שטייניץ בית הדין הרבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד