י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הלינץ' בבאר שבע: הוגשו כתבי אישום

ארבעה כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים בלינץ' באזרח האריתראי הפטום זרהום לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בעיר

הלינץ' בבאר שבע: הוגשו כתבי אישום

ארבעה בני אדם, בהם חייל וקצין שב"ס, הואשמו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בתקיפתו של האזרח האריתראי הפטום זרהום, דקות לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע.

כתב האישום, מייחס ביצוע עבירה של חבלה בכוונה מחמירה לנאשמים דוד מויאל, חייל צה"ל יעקב שמבה, אביתר דמרי וקצין שב"ס רונן כהן.

על פי עובדות כתב האישום, בתאריך 18.10.15, סמוך לשעה 19:30, בתחנה המרכזית בבאר שבע, ירה המחבל מהנד אלעוקבי באקדח בחייל עומרי לוי הי"ד וגרם למותו. עת נשמעו היריות, רצו האנשים לכל עבר. הפטום זרהום זחל על ברכיו, וכשהבחין בו קצין הביטחון של התחנה, אשר סבר בטעות כי הוא המחבל, החל בירי כלפי המנוח. במקביל, אנשים נוספים מכוחות הביטחון אשר היו במקום, סברו בטעות כי הפטום זרהום הוא המחבל וירו בו מכיוונים שונים. זרהום נפגע מהיריות ונפל על הרצפה כשהוא מדמם.

עוד עולה מכתב האישום, כי כשזרהום שכב על הרצפה מדמם, והיה ברור לעין כל כי הוא חסר אונים וקהל רב מסביבו, התקרב אליו דוד מויאל והטיח בו בכוח ספסל שהוצב בסמוך, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום. חלק מהנוכחים במקום הרחיקו את מויאל והרימו את הספסל מעל זרהום, שנותר שוכב על הרצפה.

לאחר מכן, ניגשו לזרהום החייל יעקב שמבה ואביתר דמרי, ובעטו בו בחזקה בראשו ובפלג הגוף העליון. כשהמנוח עדיין שוכב על הרצפה ומתבוסס בדמו כשהוא חסר אונים, התקרבו אליו קצין שב"ס רונן כהן והסוהר שהיו במקום, הרימו את הספסל והטיחו את הספסל לעבר המנוח על מנת שיהיה מעליו וימנע ממנו אפשרות לזוז.



אזרח שהיה במקום, הרים את הספסל והרחיקו מהמנוח, אך מיד לאחר מכן, הקצין והסוהר, הניפו את הספסל שוב והטיחו את הספסל על פלג גופו העליון של המנוח. הקצין אף דחף בחוזקה אזרח שניגש אליו וביקש ממנו להפסיק לתקוף את המנוח ולאחר מכן בעט שוב בחוזקה במנוח.

הפטום זרהום פונה לבית החולים סורוקה, ולאחר ניתוח חירום, נקבע מותו בשל פגיעות פנימיות חמורות שנגרמו מהיריות שפגעו בו בפלג גופו העליון.

בעניינו של הסוהר, הוחלט אחרי השימוע להעביר את התיק לשירות בתי הסוהר עם המלצה לשקול העמדתו לדין משמעתי. זאת, בשל התנהלותו במהלך האירוע ומיד לאחר הטחת הספסל, שיכלה גם להתיישב עם כך שפעולותיו נועדו לשם אבטחת הקהל ולא בהכרח בכוונה לגרום לו לחבלה, הגם שהיו לא פרופורציונליות כמצופה ממנו כאיש שב"ס. בכך היה עניינו שונה מקצין בשב"ס שאותו הוחלט להעמיד לדין.

בחודש חשוון, הוגש כתב אישום נגד עומר אל עוקבי, בן 20 מחורה, אחיו של המחבל, מאחר וידע כי אחיו רכש נשק וסכין ואף ראה אותם - ולא דיווח. שבועות לפני הפיגוע ראה את אחיו צופה בערוצי טלוויזיה פלסטיניים בהם התנהלה הסתה כנגד ישראל ונגד היהודים, ואף שמע את המחבל מוהנד אומר כי עליהם לשחרר את אל-אקצה וכן התבטאויות שונות כנגד היהודים.
הפטום זרהום לינץ באר שבע כתבי אישום טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד