כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הוארך מעצר פעיל השמאל בשבוע

הוארך בשבעה ימים מעצרו של פעיל השמאל הקיצוני, שניסה להימלט מהארץ • ולא תאמינו מי מגן עליו

מעצר. צילום: פלאש 90
מעצר. צילום: פלאש 90

הוארך מעצרו של פעיל ארגון שמאל בשבעה ימים. הפעיל תועד בתחקיר 'עובדה' כשהוא מעורב בהסגרת סוחרי קרקעות פלסטיניים לרשות הפלסטינית, אף שהדבר העמיד את חייהם בסכנה. כך גם הוטל צו איסור פרסום על שמו.

אתמול (ב') בשעות הערב, הפעיל ניסה לעזוב את הארץ לאחת ממדינות אירופה, והוא נעצר על ידי שוטרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י והובל לחקירה. היות והוא חשוד גם במגע עם סוכן חוץ, נאסר עליו לפגוש עם עורך דין למשך חמישה ימים.

בעקבות הכתבה ששודרה בשבוע שעבר בתוכנית "עובדה" בערוץ 2, בה הוא תועד מתרברב בכך שהוביל מספר מעשי אלימות קשים וחיסול של פלסטינים שביקשו למכור קרקעות בגדה ליהודים, הוגשו מספר תלונות למשטרה ונפתחה חקירה. אתמול כאמור, הוא נעצר.

מעט לפני מעצרו, חוקרי מפלג לפשיעה לאומנית בימ''ר ש"י החרימו חומרים מתחקיר תכנית הטלוויזיה עובדה. במשטרה מייחסים לנאווי עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לביצוע פשע.

עורכת דינו לאה צמל, מסרה לאחר מעצרו כי "מאז השידור בתוכנית 'עובדה' ספג עזרא אינספור איומים מחרידים על חייו, ולאחר שפעילי ימין פרסמו את כתובתו הוא אף הותקף בפתח ביתו. עזרא חש איום ממשי לשלומו ומצבו הבריאותי הדרדר. לאור זאת, החליט לנסוע ולהתאוורר בחו"ל. מאחר שלא זומן לחקירה ואף אחת מהרשויות לא יצרה עמו קשר, אין ולא היתה סיבה למנוע נסיעה זו".

סמוטריץ': "לאפשר לנאווי לפגוש עורך דין"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהפך לסמל הימין בממשלה הנוכחית, דואג לזכויות האדם של השמאלני הקיצוני. בתגובה למעצרו של פעיל השמאל עזרא נאווי, אמר סמוטריץ' כי "הפרסומים לפיהם הוטל איסור מפגש עם עו"ד על פעיל השמאל הקיצוני, מטרידים ואמורים להדיר שינה מכל מי שזכויות האדם במדינה הדמוקרטית יקרים לו". לדבריו, "זו המשך מדיניות האצבע הקלה על הדק שלילת זכויות החשודים של שירות הביטחון הכללי".

סמוטריץ' הוסיף, כי על פי התחקיר שפורסם בתכנית עובדה, נאווי הוא ככל הנראה עבריין מתועב שחצה את כל הקווים האדומים וייכנס אל מאחורי סורג ובריח לתקופה ארוכה. "אבל הוא לא פצצה מתקתקת והוא זכאי להליך משפטי הוגן שראשיתו בניהול הוגן של החקירה" מדגיש סמוטריץ'.

"ההיוועצות בעורך דין במסגרת החקירה היא זכות יסוד שנועדה להבטיח הליך הוגן שבו לכל אדם ניתנת האפשרות לנסות ולהוכיח את חפותו. שלילתה פוגעת קשות בזכויות אדם ובטוהר ההליך הפלילי. זהו מדרון חלק ומסוכן שעלינו לעצור בטרם נמצא עצמנו בתחתיתו. אני קורא למערכת הביטחון ולרשויות האכיפה להתעשת מהר ולחדול מהנוהג הנפסד הזה".
עזרא נאווי סמוטריץ בריחה פעיל שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד