י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מעקב 'בחדרי': בוטל אירוע שמאל קיצוני

בארגון שתיל, מיסודה של הקרן החדשה לישראל, פרסמו על סדנת צילום הפגנות שתתקיים בבית יד שרה בירושלים, אלא שבבדיקה שערך 'בחדרי חרדים' עם יד שרה, התברר כי המקום לא נשכר על ידי שתיל עצמם ו"האירוע לא יתקיים"

צילום: google Street View
צילום: google Street View

האם ארגון החסד 'יד שרה' מארח סדנת צילום לתיעוד הפגנות ומאבקים הקשורה לקרן החדשה לישראל
והמתקיימת על ידי ארגון 'שתיל', המזוהה עם ארגוני השמאל הישראלי? ביד שרה מכחישים, ב'שתיל' לעומת זאת - מתעקשים שכן.

אתמול (ב') פורסם בדף הפייסבוק של ארגון 'שתיל', שנוסד על ידי הקרן החדשה לישראל ופועל לקדם ולסייע לשורה ארוכה של ארגונים המזוהים עם השמאל והשמאל הקיצוני, על סדנת צילום לתיעוד הפגנות ומאבקים חברתיים, שתתקיים בירושלים.

על פי הפרסום, "רוצים/ות להעצים את המאבק שלכם/ן ולתמוך במאבקים אחרים? בואו ללמוד איך להשתמש בכלי של צילום כדי לקדם מאבק או כדי להגן על הזכויות של כל אחד ואחת מאיתנו מול הרשויות".

בפרסום מצויין, כי צפויים שלושה מפגשים בחודש הקרוב, והם ייערכו בבית 'יד שרה' בירושלים. 'בחדרי חרדים' פנה לארגון 'יד שרה' והקשה, האם ארגון החסד מארח מפגש של עמותה מיסודה של הקרן החדשה בפעילות שכזו?

בארגון 'יד שרה' אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "אין אירוע כזה. הפרסום הוא שגוי ולא על דעתנו". לעומת זאת, בפניה ל'שתיל' אמרה המזכירה כי "לקחנו מהם חדר, אני משערת גם שזו לא פעם ראשונה והאירוע יתקיים כמתוכנן".

לשאלת 'בחדרי חרדים' כי ביד שרה הכחישו את הפרסום, הגיבו בשתיל: "אני לא בטוחה שהם יודעים על כך. אנחנו שוכרים מהם חדרים, ולא מפרטים לאיזה צורך, כמו שאנחנו עושים בהרבה מקומות".

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי החדר המדובר נשכר על ידי שתיל באמצעות 'מחשבה טובה' ולא באופן ישיר, ולאחר הפניה ל'יד שרה' ומשהתברר כי מי שעומד מאחורי השכרת החדר הוא ארגון שתיל, הבהירו ב'יד שרה' כי תגובתם נותרה בעינה והאירוע לא יתקיים.

יד שרה שתיל ימין שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד