כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האסון בזכרון: "כמה אלמנות ויתומים"

הספדים קורעי לב אחר מיטתה של מרת חיה דבורה רוזנברג ע"ה מזכרון יעקב, שנפטרה באופן פתאומי במגיפת השפעת

הבנים באמירת הקדיש
הבנים באמירת הקדיש

הקהילה החרדית בזכרון יעקב השתתפה היום (ג) במסע הלוויה קורע לב אחר מיטתה של האשה החשובה מרת חיה דבורה רוזנברג ע"ה שנפטרה אמש לאחר שלקתה בשפעת, והיא בת 46 בלבד בפטירתה.

במסע ההלוויה שיצא מביתה בשיכון חפץ חיים בזכרון יעקב, השתתפו מאות תושבים שביכו את לכתה. במהלך המסע אף נרשמו מספר מקרי איבוד הכרה, ואילו המספידים עוררו את הציבור בעקבות גל האסונות שפוקד את המגזר החרדי לאחרונה וקראו להתחזק.



הגאון רבי מיכל פישר, מרבני הישיבה בזכרון יעקב, הספיד וזעק: "עלה המוות בחלוננו - מיטה בכזו חטיפה זה רק מהחלון זה לא מהדלת, איזה שרשרת אסונות קרתה בחודשים האחרונים, כמה יתומים נכנסו לרשימה? כמה אלמנות נהיו? כמה ילדים נפטרו? אני לא מדבר על החודשים האחרונים שדם ישראל נשפך כמים, ובפרט עכשיו הטרגדיה הנוראה הזאת, אני לא בר הכי להוכיח אבל אולי הקב"ה צועק עלינו על חינוך הבנים. הקב"ה נתן לנו ניסיון עם מכשירים פסולים שכל אחד יחנך את הבנים שלו כמו שצריך. לדאבוננו אנו רואים כמה צעירים יוצאים לתרבות רעה ל"ע".

המגיד מישרים, הגאון רבי חיים ברוך נבנצאל, קרא בהספדו לתושבים ואמר: "עלינו להתחזק בכבוד שמים להתרחק מהמחלוקת שזה הרס הדור".

בנה, הרב שמעון רוזנברג מחיפה, מירר בבכי וזעק: "אצל אמא כל מי שדיבר על מישהו מיד הייתה גוערת בו. לא היה דבר כזה להזכיר שמות של אנשים על ידה. אני מבקש מכל מי שנמצא כאן שישתדל להתחזק בלשון הרע ורכילות שזה מה שאמא החדירה בנו כל היום".





זכרון יעקב חיה דבורה רוזנברג הלוויה טרגדיה שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד