כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו: הצוללת החדשה שתשא טיל גרעיני

צוללת דולפין, השישית במספר הגיעה לישראל • לפי מקורות זרים, היא אמורה לשאת טילים בעלי ראש חץ גרעיני

צפו: הצוללת החדשה שתשא טיל גרעיני
דובר צהל

היום (ב'), נכנסה לראשונה הצוללת "אח"י רהב" למעגן הצוללות בבסיס חיל הים בחיפה. את הצוללת ליוו צוללות נוספות, ספינות טילים, דבורות מפלגות הביטחון השוטף וכלים של הקומנדו הימי.

בתום ההישט נכנסה הצוללת לבסיס חיפה, בו נערך טקס במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג ובכירי זרוע הים.

אח''י רהב היא הצוללת החמישית של זרוע הים והשנייה שהגיעה במסגרת רכש שלוש הצוללות מדגם ''Dolphin AIP'' אשר יאפשרו לחיל הים יכולות משמעותיות ומגוונות יותר. אח"י רהב, שנבנתה על בסיסה של צוללות הדולפין מהדור הראשון, כוללת גם מערכות חדישות המרחיבות באופן משמעותי את יכולות הצוללת בתחומי ההתקפה, הגילוי, ההתגוננות, טווח הפעולה, אורך המשימה והחשאיות.

אח"י רהב, שהצטרפה לסדר הכוחות המבצעי של שייטת הצוללות, מהווה נדבך בזרוע הארוכה של צה"ל ומדינת ישראל ותיטול חלק מרכזי בפעילות המבצעית של שייטת הצוללות. מפקד חיל הים, רם רוטברג, הודיע כי הצוללת שתקלוט ישראל בשנת 2019 תקרא אח"י דקר על שם הצוללת הישראלית שטבעה בשנת 1968.

ב-15 באוקטובר 2015, התקיים טקס מסירת הצוללת והחלפת הדגל, מדגל גרמניה לדגל ישראל. עד יציאתה מגרמניה לארץ, עברה אח"י רהב תהליך של הסמכה מבצעית אשר כלל סדרת אימונים טקטיים וטכניים בים הצפוני, בסיומו בתאריך ה-17 בדצמבר 2015 יצאה אח"י רהב לעבר חופי ישראל. הצוללת נקראת על שם אח"י רהב, הצוללת השנייה של חיל הים ומדינת ישראל, צוללת מדגם "S" שהגיעה לישראל בשנת 1960 מאנגליה.


טקס זיכרון לצוללת אח"י דקר על ידי צוות הצוללת אח''י תנין בדרכה לחופי ישראל

מדברי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו: "מעל לכל, צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם. הם צריכים לדעת שישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה בכל מי שמנסה לפגוע בה, ואזרחי ישראל צריכים לדעת שישראל היא מדינה חזקה מאוד, שאנו עושים ונעשה הכל כדי להגן עליכם, בכל מקום ובכל זירה- בעולם הקינטי ובעולם הקיברנטי- עם מערך הסייבר שאנו בונים. באוויר ומעל האוויר, בחלל. בקרקע ומתחת לקרקע מול איום המנהרות, בים ומתחת לים- עם צי הצוללות".

מדברי שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון: "הצטרפותה של הצוללת החדשה 'אח"י רהב' לזרוע הים, ולמערך הכוחות המבצעי שלה, מהווה נדבך נוסף בעוצמתנו. 'אח"י רהב', ואחותה 'אח"י תנין', לצד שלוש הצוללות הנוספות, יאפשרו לזרוע הים להמשיך ולפעול בשילוב כוחות עם שאר יחידות ומערכי צה"ל כדי לסכל את כוונות הזדון של אויבינו לשבש את חיינו".

מדברי ראש המטה הכללי, רב- אלוף גדי איזנקוט: "השנה, שנת 2016, נתחיל ליישם את התוכנית הרב-שנתית "גדעון" שגיבשנו לאחרונה. התוכנית נועדה להבטיח את התאמת צה"ל לשדה הקרב העתידי ואת הפיכתו לצבא מתקדם ומתוחכם, צבא מדויק ועוצמתי. לזרוע הים תפקיד חשוב בהצלחתנו מול האיומים השונים ובהגנה על ביטחון אזרחנו ועל הנכסים האסטרטגים של מדינת ישראל. בכל עימות עתידי תפעל זרוע הים בשילוביות עם שאר הזרועות, ותוסיף להיות כוח התקפי, הגנתי ומודיעיני, יעיל והכרחי. אנשי הצוללת, אתגרים רבים עומדים לפניכם ואתם תוכלו להם. אני יודע כי מאחורי המכונה העוצמתית ביותר עומדים האנשים שאחראים לביטחון המדינה ולהצלחתנו".

מדברי מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג: "מבצע "העוצמה החמישית" הסתיים, הגעתם הביתה בשלום, 27 ימי הפלגה וצלילה. צוללת חמישית מצטרפת לאחיותה בשייטת הצוללות. בימים אלו הולכת ונבנית הצוללת הבאה של מדינת ישראל על ידי צוותים של זרוע הים, שייטת הצוללות ועובדי מספנת קיל בגרמניה. עם הגעתה לכאן יהיה זה שיא בהתעצמותה של זרוע הים, שיא התעצמותה של שייטת הצוללות. שמה של הצוללת השישית יהיה אח"י דקר. הצוללת החדשה והמתוחכמת ביותר תחת השם אח"י דקר תהווה מורשת חיה, דינאמית, נועזת ומנצחת. הדקר תהיה הנצחה חיה, יומיומית של השמות, של הפנים, של האנשים שיצאו חדורי רוח השליחות, התנדבות והאחריות כדי להגיע לנמל חיפה, ולהילחם מהמעמקים למען מדינת ישראל".

















צוללת שישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד