ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

טיבי: "מצפים מדרעי לפרוע את השטר"

ח"כ אחמד טיבי ל'בחדרי חרדים': "למרות ההתנגדות לממשלה החלטנו לא להתנגד לדרעי" ויש לזה מחיר • צפו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"דרעי חייב לנו", כך אומר ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת בראיון ל'בחדרי חרדים', בעקבות הימנעות חברי הכנסת הערבים, בהצבעה על מינוי השר אריה דרעי לשר הפנים.

לדברי טיבי, דרעי יצטרך לפרוע את החוב של הימנעות הח"כים הערבים. טיבי אינו חושש שדרעי ינצל את מעמדו כשר הפנים כדי להיטיב עם המגזר ובכך לגרוף ממנו קולות.

כזכור, בעקבות הימנעותם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, אושר מינויו של דרעי ברוב של 54 מול 43 מתנגדים.

• אתמול נמנעתם בהצבעה על מינוי דרעי לשר הפנים. אתם מהאופוזיציה, מה קרה?

"בדרך כלל האופוזיציה מצביעה נגד צירוף שרים, אבל היו שני מקרים בממשלה הזאת: הראשון היה במינוי השר יעקב ליצמן לשר הבריאות ועכשיו השר דרעי שהחלטנו לא להתנגד. למרות ההתנגדות שלנו לממשלה כמעט בכל דבר, שאנחנו רוצים שהממשלה הזאת תיפול על כל שריה. אבל השר דרעי בגלל ההכרות איתו - יש לו אמפתיה ויותר הקשבה, ואנחנו מצפים לעבוד מולו כדי לקדם את נושאי הרשויות הערביות.

"בעבר הוא הוכיח קשב לחלק מהדרישות. הוא יצטרך לפרוע את השטר הזה של ההימנעות והיציאה מהמליאה כדי שהוא יתחיל בתפקיד הזה.

"דרעי הוא גם איש שטח ומבין עניין בנושא רשויות מקומיות. נמשיך להיות עם תהום מדינית פעורה בינינו אבל נרצה לעבוד מולו ולשתף פעולה כדי לקדם את הנושאים שלנו".


צילום: עקיבא ווייס



• מה אתם דורשים מדרעי?

"יהיו פגישות רבות עם שר הפנים דרעי. נושא הרשויות המקומיות, נושא מענקי האיזון שהרשויות הערביות הן הכי מקופחות. ושר הפנים הוא כתובת עיקרית לנושא הזה. שינוי שטחי שיפוט, ועדות קבלה. הוא אמור לחתום, בעבר אחרים לא חתמו".

• בזמן כהונתו הקודמת של דרעי במשרד הפנים, הוא לקח קולות במגזר הערבי. אתה לא חושש מזה?

"מתוך ביטחון עצמי רב הרשימה המשותפת שזכתה ביותר מ-90 אחוז מקולות הציבור הערבי תמשיך לזכות באימון הזה ללא קשר למה שעושה שר כזה או אחר. הממשלה תמשיך להיות חייבת לציבור הערבי בכל מה שקשור לצמצום פערים והעדפה מתקנת. והדבר האחרון שאני חושב עליו זה שיקולים של כמה קולות. אני לא חושש. לא שואלים את ברצלונה האם היא חוששת מקבוצה בליגה אחרת?".
אריה דרעי אחמד טיבי משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד