כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האם הקמפיינים נגד החיילים החרדים יופסקו?

הקצין, החוקר הפרטי ותביעת הדיבה: הסיפור המלא מאחורי לכידת החשודים בהפקת קמפיין החרדקים

האם הקמפיינים נגד החיילים החרדים יופסקו?

האם המשטרה הצליחה לפצח מי הם העומדים מאחורי חומרי ההסתה נגד החיילים החרדים? לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', שלוש העצורים החשודים בהנפקת חוברת 'הציידים', הם גם הגורמים העומדים מאחורי 'קמפיין החרדקים'. לא ברור אם בין העצורים, שצפויים להיות מובאים הבוקר (ד') בפני שופט, נמצא גם המאייר עצמו.

בשעות הבוקר, פשטו חוקרי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים על בתיהם של שני אברכים מבני ברק בני 31, ועצרו אותם לחקירה.

אברך נוסף, תושב מודיעין עילית, לא היה בביתו אך לאחר ששמע שמחפשים אותו, הסגיר את עצמו.

שלוש העצורים, המוגדרים על ידי מכריהם "אברכי כולל מראשי 'הועד להצלת עולם התורה'", עדיין נמצאים בשעה זו בחדרי החקירות של המשטרה בשכונת תלפיות בירושלים, ובמשטרה מתכוונים ככל הנראה, כאמור, להביאם מחר לבית משפט השלום בירושלים, ולבקש מהשופט להאריך את מעצרם.

השלושה חשודים בהפצת החוברת ובעבירות של העלבת עובד ציבור, חשיפת פרטים אישיים וקשירת קשר לביצוע עוון. יצויין כי אחיו של אחד החשודים מתחתן בעוד יומיים.

גל המעצרים הגיע חודשים ארוכים אחרי שסרן יהודה גליקמן, מפקד בסיס לטירונים והכשרות חרדים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ששמו פורסם בחוברת 'הציידים', שכר בלש פרטי, כדי שזה יתחקה אחר עקבות המסיתים נגדו. והגיש תביעה אזרחית נגד החשודים.

עדי גליקמן, אשתו של יהודה אומרת הערב ל'בחדרי חרדים' בעקבות המעצר; "כשראיתי בהתחלה את חוברות ההסתה תחת הכותרת "שמד" נגד בעלי וחיילי צה"ל בווטסאפ וברשתות החברתיות, חשבתי שזו בדיחה. לקח לי כמה ימים להבין שזה אמיתי, מיד כשהבנתי שהנושא הזה אמיתי הגשתי תלונה אזרחית במשטרה".

• זה סוף ההסתה? את שמחה עם המעצרים?

"לא חושבת שזה סוף ההסתה. אני לא שמחה שמישהו נעצר, חבל וכואב לי שהם הגיעו לאן שהגיעו. אני לא אחראית למצות איתם הדין, ה' בשמים בוחן כליות ולב, וידון כל אחד בשעתו ובזמנו, גם אותי ואת בעלי.

"אני עדיין לא יכולה להאשים אף אחד מהעצורים שנעצרו הבוקר בהסתה נגד בעלי, מאחר ולא ברור עדיין אם הם אלו שהסיתו כנגדו. הפרקליטות הנחתה את המשטרה לחקור את הנושא, המשטרה ביקשה מאיתנו את כל חומרי ההסתה שהופצו כנגדנו, ואנו העברנו".

המעצר הראשון בוצע בשעה 8:05 ברחוב האדמו"ר מקוצק בבני ברק. במקום התאספו עשרות שמחו כלשונם על "רדיפת עולם התורה". כשעה לאחר מכן, לאחר שלא פתחו את הדלת, השוטרים פרצו את הדלת שניזוקה קשות. בעל הדירה נעצר. במהלך ההמתנה למעצרו, הגיעו ארבעה בלשים לרחוב אור החיים בעיר, לביתו של חשוד נוסף, ועצרו גם אותו. בנוסף, נערך חיפוש בביתו.


המחאה מתחת בית החשוד ברחוב קוצק, בטרם פרצו כוחות המשטרה פנימה

במקביל למעצר השניים, הגיעו בלשים גם לביתו של חשוד נוסף ברחוב נתיבות המשפט במודיעין עילית, גם שם התאספו עשרות, והבלשים עזבו את המקום. בהמשך, האברך שהבין כי ייעצר בכל מקרה, הסגיר את עצמו בשעה 12.00 לנקודת המשטרה במודיעין עילית. גורמים ב'פלג הירושלמי' טוענים כי דרוש לחקירה נוסף ממודיעין עילית, רביעי, נעלם וירד למחתרת.

לאחר הפרסום על המעצרים, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב ובירך את המשטרה "ששמה ידה על מי שמסית נגד חיילי צה"ל. אני אמשיך להגן ולהיאבק עבור חיילי צה"ל. אחרי מאבק מתמשך בהסתה נגד חיילים חרדים הגענו להישג משמעותי וחשוב שגם יהווה הרתעה למסיתים אחרים, אך
מעצרם של המסיתים אינו מספיק, יש לוודא שהם יובאו לדין ויענשו".

עוד הוסיף, כי "חיילי צה"ל החרדים עושים מעשה חשוב ואמיץ ומתגייסים לצבא כדי לשרת את כלל האזרחים ועלינו לסייע להם להשלים את שירותם בצורה הטובה ביותר שיש".

קמפיין ללא מעצורים
כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', מזה למעלה משנתיים מתנהל קמפיין מסית נגד תלמידי ישיבות וחרדים שמתגייסים לצה"ל.

במשטרה הוגשו לא מעט תלונות, על ידי החיילים עצמם ועל ידי בני משפחותיהם שהתלוננו על הצקות חוזרות ונשנות.

לפני כחצי שנה, לאחר תקופת רגיעה, הופצה חוברת שהלהיטה שוב את הרוחות: תחת הכותרת "הציידים" הופץ הקובץ באמצעות הדואר האלקטרוני, שם פורסמו פרטים אישיים של כ-40 חיילים המשרתים בצה"ל. הקמפיין כלל רשימה מפורטת של כ-40 חיילים נושאי תפקידים לעומת אזרחים הפועלים לכאורה לגיוס חרדים לשורות צה"ל.

לראשונה בקמפיין ה"חרד"קים", הוא היה מפורט ומסודר, על כל אחד ואחד יש פרופיל. פעילות המוטב, פרופיל קצר, אשר כלל מחמאות "אורח חיים נהנתן/אוהב כסף והרבה".

בהמשך רשומים פרטים אישיים כגון שם מלא, גיל, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, טלפון נייד והשתייכות מגזרית - וכמובן תמונה של נשוא הפרופיל. בין הפרופילים הבולטים, קצין בחיל האוויר, ראש מדור שילוב חרדי באט"ל, ראש תחום שילוב חרדים אכ"א, מנכ"ל שח"ר ויו"ר "מנהלת הציידים", ראשי מדורים של שילוב חרדים בחיילות השונים ועוד ועוד.

חודש לאחר הפרסום, יהודה גליקמן ששמו פורסם בחוברת, שכר חוקר פרטי שהצליח לעלות על פרטי החשודים. החוקר התחזה לנגיד חסיד סאטמר שביקש כביכול לתרום לקמפיין.

בשלהי נובמבר 2015 הוא הגיש באמצעות עורך הדין שלומי ויינברג, תביעת דיבה נגד בנימין חייט, יונה מרצבך, שלמה פיין ויחיאל בלוי.

לפי תביעת הדיבה על סך של 2.4 מיליון שקלים, הם אלו העומדים מאחורי חוברת הציידים. כתב הגנה הוגש לפני כשבועיים, ובו הנתבעים מכחישים את החשדות נגדם, למעט בלוי שהודה בכך חלקית.

תצלומים מתוך הקמפיינים










הפלג הירושלמי קמפיין החרדקים יהודה גליקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד