כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ביהמ"ש התפלפל: מותר לפתוח בשבת

למרות חוק העזר האוסר זאת, קבע בית המשפט בתל אביב שסניף 'טיב טעם' יכול להמשיך ולפעול בשבת בנימוק תמוה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב דחה היום (ג') את בקשת עיריית תל אביב להוציא צו סגירה לסניף של רשת "טיב טעם" הפועל בשבת.

הסניף הפועל ברמת החיל פתוח בשבת בניגוד לחוק העזר העירוני. גם לפי חוק העזר החדש המאשר פעילות בשבת בתנאים מסויימים העסק לא יוכל לפעול שכן אינו עומד בתנאיו.

השופט אביים ברקאי קבע כי היות והחוק החדש טרם אושר ואילו החוק הישן תוקן כביכול, לא ניתן להכריע אם העסק פועל שלא כדין. זאת אף שכאמור אסור לעסק לפעול בין לפי זה הישן ובין לפי זה החדש.

"השאלה האם בית עסק מסוים פועל בניגוד להוראות חוק עזר מוכרעת ברגיל בנקל ועל יסוד עובדות", כתב השופט, "לא כך בעניינינו, שכן השאלה שלפני אינה רק כיצד פועל בית העסק אלא בעיקר מהו חוק העזר, כאשר מדובר בחוק ברור האוסר, למשל, פעילות בשעות מסוימות הרי די שיוכח כי בית עסק פעל בשעות אלה ובית המשפט 'ישוכנע' כי הדבר הוא בניגוד לחוק העזר. אך כאן חוק העזר מכוחו מבקשים ליתן צו הוא חוק אשר שונה ותוקן על ידי מועצת העיר ובכל זאת עותרים לאכיפת ההוראות 'הישנות' שכבר תוקנו.

"מנגד", טוען השופט, "החוק החדש והמתוקן לא מפורסם ברשומות ומשכך אין להתייחס להוראות החדשות שהתקבלו וליתן להם תוקף כאילו פורסמו. מכאן בעניינינו לא בנקל ניתן 'להשתכנע' כי הוראות חוק עזר ידוע אכן הופרו באופן שיש ליתן צו כמבוקש".
טיב טעם בית משפט תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד