ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הנאום האחרון של הנשיא: אין מלחמת עולם שלישית

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא בפעם האחרונה את נאום "מצב האומה" ואמר: "דאעש אינו מאיים על קיומינו"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא הלילה (ד') בפעם האחרונה את נאום "מצב האומה" בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון ואמר כי : "דאעש אינה מהווה איום קיומי, אין מלחמת עולם שלישית".

אובמה פתח את נאומו ואמר, "זו השנה השמינית בה אני נואם את נאום 'מצב האומה' "אני מבין שבגלל שזאת שנת בחירות הציפיות לקראת מה שנעשה השנה יהיו נמוכות. אבל אני מקווה שנוכל גם השנה לקדם דברים חשובים".

אובמה התייחס לשלל נושאי פנים ואז עבר לנושא של דאעש: "מדברים כל הזמן על כך שהאויבים שלנו מתחזקים וארה"ב נחלשת. אבל ארה"ב היא המדינה הכי חזקה בעולם וכל היתר אפילו לא קרובים לעוצמה שלנו".

"אנשים הרי אינם מתקשרים לבייג'ינג או מוסקבה כשיש להם בעיה אלא מתקשרים אלינו. אני יודע שזה שזמנים מסוכנים אבל זה לא בגלל שארה"ב חלשה. המזרח התיכון עובר תהליכים שישפיעו לדורות. המערכת שנבנתה אחרי מלחמת העולם השנייה נלחמת על קיומה. חובה על ארה"ב לדאוג לשמור עליה. עלינו לפעול על פי סדר עדיפויות, כשהראשונה שבהן היא ביטחונם של האמריקאים.

"אל קאעידה ודאעש מהווים איום על אזרחינו, הם משתמשים באינטרנט כדי להשפיע על אנשים. אנחנו צריכים להילחם בהם. אבל האמירה כי זו מלחמת העולם השלישית משחקת לידיהם, כי ם לא מאיימים על קיומה של האומה שלנו.

"זה הסיפור שדאעש רוצה לספר. אנחנו לא צריכים לבנות אותם כדי להראות שאנחנו רציניים. ואנחנו לא צריכים לומר שדאעש מייצג את אחת הדתות הגדולות בעולם. אנחנו צריכים לקרוא להם מה שהם, רוצחים ופאנטיים שצריך לרדוף ולהשמיד, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים, תשאלו את בן לאדן".

"גם בלי דאעש ובלי אל קאעידה יהיו סכסוכים ברחבי העולם. אבל אנחנו גם לא יכולים ללכת ולבנות כל מדינה שנכנסת למשבר, זה הלקח שלנו מוויטנאם ועיראק, ואנחנו היינו צריכים ללמוד אותו עד עכשיו.

"בנושאים גלובליים אנחנו נפעל בשותפות עם מדינות העולם, זה המצב בסוריה ולכן בנינו קואליציה. זו הסיבה שפעלנו כך מול איראן. זו הדרך שבלמנו את התפשטות האבולה.

אובמה התייחס לדברים דונלד טראמפ ואמר: "אנחנו צריכים לגנות כל פוליטיקאי שמסמן אנשים בגלל דת או גזע, זה לא עניין של פוליטקלי קורקט. זה הבנה של מה שהופך אותנו לחזקים. העולם מכבד אותנו לא רק בגלל ארסנל הנשק שלנו, אלא בגלל הפתיחות שלנו ועל כך שאנחנו מכבדים כל אחד. כאשר פוליטיקאים מעליבים מוסלמים, זה לא הופך אותנו לבטוחים יותר, זה מקשה עלינו להשיג את מטרותינו וזו בגידה במי שאנחנו כמדינה".
דאעש ברק אובמה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד