ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"סערת האשת איש" מניו יורק: הגר"ש אויערבך במכתב חריף

מנהיג "בני תורה" הגאון הרב שמואל אויערבך מצטרף לרבני ארה"ב וחותם על מכתב תקדימי בחריפותו • הנוסח המלא

גאב"ד טורנטו הגר"ש מילר אצל הגר"ש אויערבך
גאב"ד טורנטו הגר"ש מילר אצל הגר"ש אויערבך

הסערה בארה"ב החרדית בשבועות האחרונים בעקבות "היתר" רבני שניתן לאישה להינשא בשנית תוך כדי היותה אשת איש ממשיכה להכות גלים - מנהיג "בני תורה" הגאון הרב שמואל אויערבך מפרסם מכתב מחאה חריף נגד ההיתר המפוקפק.

אמש הגיע מקנדה הגאון רבי שלמה מילר, גאב"ד טורונטו ונשיא בתי ההוראה בלייקווד, למעונו של הגר"ש אויערבך על מנת לצרף את חתימתו כנגד ההיתר. עם פרסום המכתב, זוכים גדולי הרבנים בארצות הברית ובארץ שפרסמו מכתבים חריפים כנגד ההיתר המפוקפק, לתמיכה משמעותית.

בתום דיון הלכתי מעמיק, הגר״ש אויערבך חתם על מכתב חריף בחומרתו התוקף את התופעה המסוכנת. מכתבו מצטרף לדעתם של גדולי ראשי הישיבות והרבנים בארצות הברית - הגר״א שכטר, הגרא״ב וואכטפוגל, הגר״א פלדמן, הגאון רבי שלמה אליהו מילר גאב״ד קארלסבורג, ועוד עשרות רבנים וגדולי תורה.

במכתב כותב הגר"ש אויערבך - "הנני מצטרף למחות ולהתריע על השערוריה הנוראה לזלזל בעוון החמור של אשת איש רחמנא ליצלן, בכל מיני תירוצים ותואנות שווא של מקח טעות, והפירצה בזה נורא מאוד כי אין סוף לטענות כאלו, ולמותר להאריך בזה, ורק למחות בכל תוקף ולא תהא כזאת בישראל". את המכתב מסיים הגר"ש אויערבך ומוסיף - "לקיום התורה בישראל", וחותם את שמו.

כזכור, לפני כחודשיים פורסם כי רב אמריקאי התיר לאשה בשם תמר עפשטיין להינשא בלא גט מבעלה הראשון, בטענה חריגה שהקידושין הראשונים היו 'מקח טעות'. תקופה קצרה לאחר נתינת ההיתר, סודר לה קידושין, צעד שעורר מיד סערה רבתי בקהילות החרדיות בארצות הברית.
הרב אויערבך אשת איש מכתב חריף ארצות הברית גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד