ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

גלנט עונה למוזס: לא מפלים חרדים בדיור

יו"ר סיעת "יהדות התורה" העלה את השר גלנט להסביר האם קריטריונים של בניה משמשים לדחיקת המגזר החרדי

השר גלנט, צילום: פלאש90
השר גלנט, צילום: פלאש90

מצוקת הדיור במגזר החרדי - יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגיש היום (ד') שאילתא לשר השיכון יואב גלנט, בה התלונן על הדרת חרדים. השר גלנט השיב כי אין הדרה, והוסיף כי "צריכים לתת פתרון לאוכלוסייה החרדית בתנאים נוחים ובעלויות סבירות".



ח"כ מוזס שאל את השר גלנט - מה עם הדרת החרדים?

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט השיב כי "אני לא חושב שאנחנו מדירים איזה מגזר. בסיורים שלי ובביקורים שלי אני מבקר בכל המקומות ומנסה לתת פתרונות דיור. אתמול הייתי במגזר הערבי, לפני חודש-חודשיים הייתי במגזר החרדי ולא בפעם הראשונה, כבר הייתי באלעד, הייתי במודיעין עילית והייתי בבית שמש החרדית והלא החרדית, ונכנסתי לכל הפרטים בשביל לראות איך פותרים דברים.

"הייתי באלעד – פתרתי את כביש הגישה לשם, ובסופו של דבר ניתן שם פתרון שייעל מאוד את הדברים. המון דברים נעשים. כולם בני, אני מסתכל על כולם אותו דבר, אין פה הדרה של אף אחד".

ח"כ מוזס הקשה - "כשאתה בונה 12 קומות ומעלה, אין לך מקום לחרדים, כשאתה בונה בלי סוכה, אין לך מקום לחרדים, כשאתה לא מתאים את המטבח, אין מקום לחרדים. וזה מה שקורה ב-150,000 דירות".

גלנט: "אנחנו לא מונעים מאף אחד, אנחנו נבנה באופן ספציפי מקומות שחרדים יוכלו להיות בהם. בנושא של בית שמש היתה בקשה מיוחדת, שתחילתה נבעה מהסכמים קואליציוניים. אני נכנסתי אליה, אני לא חתום על ההסכמים האלה משום צד, אבל נכנסתי בכוח האחריות המשותפת שלי, מתוך ניסיון לפתור.

"הגענו ביחד עם ראש העיר ועם חברי הכנסת החרדים לפיתרון שאפשר לחיות אתו, ואני חושב שזה טוב לכולם. זה שבית שמש תמשיך ותתפתח ברובה כעיר חרדית, הדבר הזה הוא די ברור. יש פה נישה קטנה, יש מקומות נוספים ואזורים שונים.

"אני לא נכנס עכשיו לאיזה מקום כן ואיזה מקום לא. אנחנו בסופו של עניין מעודדים בנייה גבוהה. אני חושב שאנחנו צריכים לתת פתרון לאוכלוסייה החרדית במקומות שונים בארץ, גם בערים שרובן חרדיות וגם בערים אחרות, ואנחנו נעשה את זה. אני חושב שזה דבר חשוב, חיוני. האוכלוסייה החרדית צריכה מקום לגור בתנאים נוחים ובעלויות סבירות".
גלנט מוזס רמת בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד