י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"ברקת מנצל באופן ציני את תושבי ירושלים"

המשבר בין האוצר לעיריית ירושלים - חברי הכנסת מיש עתיד ומהליכוד זימנו דיון דחוף נגד ראש עיריית י-ם ניר ברקת; ח"כ אלהרר תקפה בחריפות את ראש העיר

ניר ברקת, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
ניר ברקת, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

בעקבות השביתות והאיום בפיטורי עובדים בעיריית ירושלים כחלק מהמאבק בין ראש העיר ברקת ושר האוצר כחלון, יקיימו יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, ויו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר דיון משותף ביום שני הקרוב, בבקשה לחוות דעת של מבקר המדינה על התנהלות עיריית ירושלים במשבר הפוקד את העיר.

ח"כ קארין אלהרר אמרה לקראת הדיון - "ראש עיריית ירושלים ממשיך לנצל באופן ציני לחלוטין את תפקידו, את עובדיו ואת תושבי ירושלים לטובת אינטרסים פוליטיים שלו.

"אני דורשת מראש העיר להגיע לדיון, לא לשלוח שליחים, ולהסביר את הפעולות ההזויות שהוא עושה בעירייה. פיטורי עובדים סוציאליים, קיצוץ בתקציבי החינוך והספורט ופגיעה בתשתיות מהווה תעודת עניות לעירייה".

אלהרר הוסיפה - "אשמח לשמוע את מניעיו, וכיצד הוא פועל להחזיר את השקט לעיר, לנקות את הזבל מהרחובות ולדאוג לאינטרסים כלכליים של העירייה בצורה הולמת. המאבק בין עיריית ירושלים ובין משרד האוצר הפך לתופעה שחוזרת על עצמה יותר מדיי, על חשבון השירות שניתן לאזרח, על חשבון החלשים. אני לא מתכוונת לאפשר לזה להמשיך".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר מכתבי הפיטורים ל-170 עובדי הניקיון בעיריית ירושלים והזבל הרב שלא נאסף ברחובות העיר, החליטו במשרד האוצר בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן להעביר לעיריית ירושלים באופן מיידי 17 מיליון ₪ לצורך המשך העסקת עובדי הניקיון שפוטרו לשנה נוספת, דבר אשר יאפשר את חזרתם המיידית לעבודה.

כמו כן, הוסכם על העברת כ-20 מיליון ₪ לטובת המשך תגבור האבטחה במוסדות החינוך. עוד הסכימו האוצר והעירייה על כניסה למו"מ אינטנסיבי במטרה לדון בסיוע הממשלתי התוספתי שיינתן לירושלים.

טרם השגת ההסדר, התבטאו חברי מועצה ואמרו ל'בחדרי חרדים' כי ברקת נוקט ב"צעד מלוכלך", כדבריהם, של פיטורי העובדים החלשים על מנת להפעיל לחץ על האוצר, במקום לחתוך ולקצץ במקומות בהם יש עודפים.

ח"כ רחל עזריה (כולנו), לשעבר סגנית ראש העיר ירושלים, אמר כי - ״לא מובן לי מדוע ברקת בוחר לפגוע בתושבי ירושלים ומקצץ בחינוך, בביטחון, בניקיון ומפטר אלפי עובדים כשהשתתפות המדינה בתקציב העירייה לא קוצץ כלל. אני קוראת לו לבחור בסדר העדיפויות הנכון, לשים את תושבי ירושלים מעל לפוליטיקה, ולבטל את הקיצוצים והפיטורים המיותרים האלו שפוגעים בירושלים בתקופה כל כך רגישה״.
ניר ברקת שר האוצר כחלון קארין אלהרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד