י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מקלב: מדוע איחוד הצלה לא עומד בקריטריונים?

חבר הכנסת הדגלאי הפנה שאילתא לסגן שר החינוך, שבדבריו הצדיק את מקלב לגמרי • אז מה בכל זאת מונע מהארגון את ההכרה?

מקלב בכנסת, צילום: פלאש90
מקלב בכנסת, צילום: פלאש90

ח"כ אורי מקלב הגיש היום (ד') שאילתה לסגן שר הביטחון אלי בן דהן והקשה למה לא מכירים בארגון ההצלה 'איחוד הצלה' כארגון עזר לחירום.



מקלב - "נימקת את הקריטריונים, אבל מדוע הם לא עומדים בכך? לא קיבלנו תשובה מדוע "איחוד הצלה" לא עומדים בפרמטרים שאתה לבד, הקראת שצריכה להיות פריסה – יש להם פריסה מכובדת מאוד, כפי שאתה מכיר ויודע; דיברת על יכולת מבצעית - אני לא חושב שיש על זה ויכוח, על היכולת המבצעית.

"ואני רוצה להגיד את זה הרבה יותר פתוח; זה לא שאין צורך בגוף הזה, רק בעבר היו אולי מתחים בין שני הגופים, בין "מגן דוד אדום" לבין "איחוד הצלה". בהתערבות של אנשי ציבור, וכאן בכנסת, יושרו ההדורים. היום אין מחלוקת, היום עובדים בשיתוף פעולה. אולי הבדיקה נעשתה לפני הרבה זמן, כיום אין שום סיבה שלא יכירו בהם כארגון עזר. צורך השעה, הימים האלה מראים באמת את מה שהם פועלים, מה שהם עושים, את המהירות שהם מגיעים, הפריסה בכל המקומות בארץ, מבחן התוצאה שאנחנו רואים איפה שהם נמצאים וכוח העזר. אז איך אפשר להגיד שהם לא עומדים בפרמטרים? המציאות מוכיחה אחרת".

סגן שר הביטחון אלי בן-דהן השיב - "אני ביקרתי שם, לא פעם. ואני אכן מכיר. אני יכול לומר לגבי השאלות, גם שלך, דבר אחד אני יכול לבקש - שתתקבל תשובה עדכנית ומנומקת מדוע באמת הם לא עומדים בקריטריונים ובאיזה קריטריונים הם לא עומדים".

בן דהן הוסיף עוד ואמר - "אני אבקש שהמשרד יעביר תשובה מסודרת, אני אדאג לכך, ויצביע על איזה קריטריון הם לא עומדים ומי כן עומד. אני מקבל את - -זו דרישה נכונה, צודקת ואדאג לכך שהמשרד ישיב".
מקלב איחוד הצלה בן דהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד