כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"אושיית פייסבוק": שנת מאסר על הסתה לטרור

הנאשם ניסה להתגונן ולטעון כי לו היה יודע כי על עבירה כזו הוא יאסר, לא היה מפרסם את דברי ההסתה - ודווקא הטיעון הזה, הוא ששכנע את השופט לאסור אותו

הסתה לטרור, צילום ארכיון: פלאש90
הסתה לטרור, צילום ארכיון: פלאש90

שנת מאסר נגזר על עובידה טוויל תושב בית חנינא, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בשלוש עבירות הסתה לאלימות או טרור, ובתשע עבירות תמיכה בארגון טרור.

הפרקליטות טענה כי הנאשם מהווה "אושיית פייסבוק", והדגישה את משך הפרסומים לאורך תקופה ארוכה, זאת בנסיבות של מצב בטחוני קשה. הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם מאסר למשך 18 חודשים.

הנאשם בעצמו, טען כי נפגש במהלך תקופת ביצוע העבירות עם קצין מודיעין, אשר לא אמר לו דבר לגבי איסור פרסומים בפייסבוק. "לו היה יודע כי הדבר יובילו למאסר, היה נמנע מכך".

השופט איתן קורנהאוזר מבית משפט השלום בירושלים ציין שהוא סבור, "כי מעבר מביצוע עבירות בטחוניות משמעותיות יותר (חברות בהתאגדות בלתי חוקית, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור), לעבירות בהן הורשע בתיק זה, לצד הצהרתו כי היה נמנע מביצוען לו היה יודע שצפוי לו עונש מאסר, מעידים על הצורך בענישה מרתיעה. קלות ביצוע עבירות אלה, הנעשות בדלת אמות, מחייבת ענישה ממשית ומרתיעה". נוכח הדברים, כאמור, השופט גזר עליו שנת מאסר בפועל, ושישה חודשי מאסר על תנאי.

במקביל, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד סאמר רג'בי בן 25 מירושלים בגין עבירות הסתה לאלימות או טרור ותמיכה בארגון טרור. על פי כתב האישום, בשלהי 2014 פרסם תמונה ובה ציור בו מופיע רעול פנים משסף את גרונו של חייל בעל חזות יהודית חרדית כשברקע מסגד אל אקצה.

בנוסף הוגש היום כתב אישום גם נגד מחבל בן 16 מג'בל מוכבר בגין ניסיון רצח והחזקת סכין. על פי כתב האישום, בינואר השנה לאחר שצפה בשידורי הטלוויזיה ובין היתר בצילומי השבת גופות המחבלים למשפחותיהם, הוא החליט לצאת לבצע פיגוע לאומני רצחני בו ידקור יהודי למוות.

המחבל נטל סכין מהמטבח, הסתיר אותה במעיל שלבש ויצא לכיוון שכונת ארמון הנציב. במשך דקות ארוכות שהה בתחנת האוטובוס בשכונה כשהוא מחפש את הקורבן היהודי. בשלב מסוים הבחין באדם שזיהה כיהודי, הוא שלף את הסכין וניסה לדקור אותו בפלג גופו העליון בכוונה לגרום למותו. בתגובה, התגונן המתלונן בגופו והסכין פגעה בכתפו. כתוצאה מהפגיעה, התעקם להב הסכין ולא חדר לגופו של המתלונן.

משזעק המתלונן לעזרה, נמלט הנאשם מהמקום בריצה לכיוון ג'בל מוכבר כשהוא אוחז בסכין בידו ומטילה לקרקע בסמוך ונמלט מהמקום. למחרת היום, הסגיר את עצמו הנאשם למשטרת ישראל.
הסתה לטרור אושיית פייסבוק טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד