י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סכסוך קשה בין עמידר לבין בכיר לשעבר בחברה

שלום נבון, לשעבר מנהל אגף דיור וגבייה בעמידר, תובע כ-3 מיליון שקל מהחברה ומהיו"ר יצחק לקס, בטענה כי פוטר לאחר שחשף שחיתות • עמידר: נבון פוטר כיוון שהיה בקשר עם כפיפה לו וניסה לקדם אותה

  • ג' שבט התשע"ו
.
.



סכסוך חריף בין עמידר, החברה הלאומית לשיכון, לבין אחד מבכיריה לשעבר: שלום נבון, לשעבר מנהל אגף דיור וגבייה בעמידר, הגיש היום (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב תביעה בסך כ-3 מיליון שקל נגד עמידר ונגד יצחק לקס, יו"ר החברה.

בתביעתו טוען נבון כי הוא פוטר מהחברה ללא כל סיבה, תוך פגיעה קשה ביכולת השתכרותו שלו, פגיעה קשה בשמו הטוב ובכבודו ותוך הפרה בוטה של הדין - ורק בשל העובדה שניסה לחשוף שחיתות בתוך החברה.

עמידר שוללת את טענותיו של נבון מכל וכל ומסרה היום ל"גלובס" כי נבון פוטר ממניעים עניינים בלבד, ולאחר שהתברר כי הוא קידם עובדת הכפופה לו, שאיתה קיים מערכת יחסים, תוך הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד לכאורה.

בין היתר, בתביעתו טוען נבון, באמצעות עורכי הדין נעמי לנדאו וגיא לנדאו, כי פיטוריו נבעו מסיבה אחת ויחידה: פנייתו אל ח"כ אורלי לוי-אבקסיס על-מנת שתביא לידיעת מבקר המדינה את דבר ההתנהלות החמורה בעמידר – והכול במטרה טהורה למנוע הטית מכרזים, מכירת נכסים, הוצאת נכסים מידי הציבור והוצאת כספי ציבור שלא כדין.

"התובע עשה הכול בניסיון לשמור על הקופה הציבורית בגוף ציבורי, המיועדים בחוק ובדין לטובת דלת העם - דיירי הדיור הציבורי - ולמנוע העברתם למי שאינם זכאים להם. פנייתו של התובע האמורה נעשתה רק לאחר שכל ניסיון לפעול בתוך הנתבעת עלה בתוהו וחשפו אותו ללחצי הנתבע ואנשיו", נטען בתביעה.

עמידר מכחישה, כאמור, את הטענות הללו. לדבריה, טענותיו של נבון על שחיתות לכאורה אינן מופנות כלפי עמידר, ואין קשר בין המקרים.

בעמידר אומרים כי המנהל פוטר לאחר הליך בדיקה ושימוע מקיף, שבמהלכו לא השמיע כל טענה נגד החברה. זאת לאחר שהתברר כי הוא מצוי בקשר עם כפיפה לו ומנסה לקדם אותה בחברה.

לטענת עמידר, במהלך השימוע לא העלה נבון אף טענה נגד החברה. לדבריהם, רק עתה עולות טענותיו לראשונה, בכתב תביעה שנראה כניסיון להטיל דופי בהחלטת החברה ולסגור חשבון עם ראשיה.

מעמידר נמסר עוד כי הליך הבדיקה בעניינו של נבון, שבסיומו פוטר, החל עוד בטרם טען חשף שחיתויות, ואין קשר בין הדברים.

זאת ועוד, לדברי עמידר, ההחלטה על מכירת הנכסים שעליה לכאורה התריע נבון נתונה באופן בלעדי למשרד הבינוי והשיכון, ובמקרה האמור כלל לא הובאה לידיעת עמידר.

בנוסף, עמידר טוענת כי במקרים קודמים בהם התקבלה החלטה למכור נכסים, היה זה נבון עצמו שביצע את עסקאות המכירה. בעמידר טוענים כי לאחר עזיבתו של נבון התגלו גם ראיות לשחיתויות שביצע לכאורה במהלך תפקידו.
עמידר פיטורים שחיתות בית דין לעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד