י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחרי השבתה של חצי יום: אתר המכירות באינטרנט של מגה חזר לעבוד

אביגדור קפלן יבקש מהספקים לחזור ולספק סחורה לרשת ■ רבוע כחול תבקש הערב הקפאת הליכים למגה? ■ מניית רבוע כחול צונחת 20%

  • ג' שבט התשע"ו
.
.



לאחר שהושבת למשך חצי יום, אתר המכירות של מגה באינטרנט - "מגה אונליין" - חזר לעבוד. מהבוקר ועד השעה 16:00 לערך לא ניתן היה לבצע הזמנות באתר.

ההחלטה על סגירת האתר מוקדם יותר היום (ד') הגיעה בשל חוב למובילים והערכה כי לא מן הנמנע שמגה לא תוכל להמשיך ולשלם להם עבור הובלת המשלוחים ללקוחות. כך או כך, סגירת האתר מהווה איתות נוסף למצב הקשה של הרשת.

הערב בשעה 19:00 צפוי להתכנס דירקטוריון אלון רבוע כחול, החברה-האם של מגה, כדי להחליט על המשך דרכה של הרשת. אחת האופציות היא להגיש בקשה להקפאת הליכים.

ממש במקביל עושה יו"ר אלון רבוע כחול, אביגדור קפלן, מאמץ אחרון לנסות ולהגיע להסדר עם הספקים, גם אם זמני, על-מנת לאפשר את המשך פעילות הרשת לפחות בימים הקרובים.

ל"גלובס" נודע כי מחר (ה') בבוקר ייפגש קפלן עם הספקים הגדולים יחד עם יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. קפלן צפוי לבקש מהם גרייס של פרק זמן מסוים כדי לאפשר לו לנסות ולמכור את הרשת בכל זאת. הרעיון הוא לבקש מהספקים להמשיך ולספק לרשת סחורה ולבטל את הצעדים של צמצום או עצירת הסחורה שננקטו על-ידם לאחרונה.

בהקשר זה יצוין כי הניסיון של קפלן למכור את מגה בעיר כשל לפי שעה. קפלן הבטיח לרוכשים הפוטנציאליים - קבוצת סגול-מיטל - כי יגיע להסדר חוב עם הספקים והבנקים, אך לפי שעה הוא לא עמד בהבטחתו.

הספקים מצדם דורשים כי אלון רבוע כחול תצא בהנפקת זכויות עליהם התחייבה בהסדר החוב בקיץ האחרון. הנפקת זכויות זו תאפשר לספקים להמיר את "החוב הנדחה" אליהם - 30% מהחוב המקורי שערכו 200 מיליון שקל - במניות של אלון רבוע כחול. בקבוצה אומרים כי מגבלות שונות מעכבות את הנפקת הזכויות, וייתכן כי קפלן מנסה לקדם זאת.

במהלך היום צפוי גם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, להיפגש עם הנהגת עובדי מגה כדי לנסות ולסייע. עובדי הרשת בלחץ, ולהנהלה אין כרגע כל מסר מרגיע אליהם.

בתוך כך, גם הבוקר נמשך המחסור בסחורה בסניפי מגה שממשיך לפגוע במכירות.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", שאלת עתידה של רשת מגה עשויה להתגלגל לפתחו של בית המשפט עוד השבוע - כך מעריכים מקורות בסביבת החברה. לדבריהם, הניסיון למכירת רשת "מגה בעיר" כשל, והלחץ ההולך וגובר מצד הספקים מציב סימן שאלה על יכולתה של הרשת להמשיך ולפעול בשבוע הבא.

ביום שישי הקרוב אמורה מגה להעביר תשלום של עשרות מיליוני שקלים לספקים, ונכון לשעה זו אין ודאות שהיא אכן תוכל לעמוד בתשלום. אם מגה לא תעמוד בתשלום, הספקים יעצרו את אספקת הסחורה לרשת באופן מיידי.

עוד נודע אתמול כי עובדי מגה מתכננים להפגין ביום ראשון הקרוב מול משרדו של בעל השליטה ברשת, שרגא בירן, ברחוב ברקוביץ בתל-אביב, וזאת בדרישה להזרים 50 מיליון שקל נוספים לרשת.
אביגדור קפלן הקפאת הליכים מגה ריבוע כחול שרגא בירן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד