ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"להגביר עוד את האבטחה סביב הר הזיתים"

יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מנחם לובינסקי נפגש עם בכירי הממשל ובהם השרים ארדן ורגב, יו"ר הכנסת וח"כים

"להגביר עוד את האבטחה סביב הר הזיתים"

סדרת פגישות דחופות קיים יו"ר הוועד הבינלאומי מנחם לובינסקי אשר הגיע מארה"ב לביקור מיוחד בארץ, על מנת להיפגש עם גורמי הממשל כדי להשיב את הביטחון להר הזיתים.

במהלך ביקורו בישראל ביקר יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מנחם לובינסקי אצל חברי הכנסת ונציגי ממשל. ביניהם: השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת התרבות מירי רגב, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן, ראש העיר ירושלים ניר ברקת ומ"מ יוסף דייטש, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ובכירים נוספים. אל יו"ר הוועד הצטרפו בפגישות גם נציג הוועד בישראל מר הרווי שוורץ, ג'וש וונדר והיועץ האסטרטגי של הוועד יעקב ביכלר.

בפגישות הועלו הנושאים החשובים והרלוונטיים לטיפול בהר הזיתים כאשר בראש סדר העדיפויות, נושא האבטחה.

במהלך פגישתם של נציגי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן דנו הנוכחים באמצעים המעשיים להגברת הביטחון בהר הזיתים ובדרכי הגישה אליה. אל הפגישה הצטרף גם מר מלקולם הונליין יו"ר וועידת הנשיאים של ארה"ב המשמש כידיד הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים.

במהלך הפגישות הנוספות עם שאר גורמי הממשל והמשטרה שוחחו הצדדים בהרחבה על חשיבות העמקת הביטחון בהר הזיתים על מנת לאפשר לקהל הרבבות לפקוד את ההר הקדוש ללא כל הפרעה. בין היתר נידונו הצעדים השונים להגברת האבטחה ובהם עיבוי נקודות משטרה, הקמת גדר, מצלמות אבטחהו גיוס תקציבים ומשאבים ממשרדי הממשלה.

חברי הכנסת וגורמי השלטון הודו לראשי וחברי הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים שפועלים מסביב לשעון במשך שנים לשיקום ושיפור המצב בהר הזיתים, כאשר כולם מסכימים כי המהלכים שנעשו בשנים האחרונות הינם תוצאות מעשה ידיהם ומלאכתם של ראשי הועד והם אשר הביאו לתוצאות משמעותיות, אולם עדיין כיאה לבית העלמין היהודי הגדול ביותר בעולם יש לפעול ולעשות הכול על מנת שאירועי האלימות במקום יפסקו ועם ישראל יוכל להגיע להתפלל על קברי יקיריו בבטחה.

כידוע, הוקם הוועד להגנת הר הזיתים בשנים האחרונות בידי האחים אברהם ומנחם לובינסקי שגילו את ההפקרות בהר לאחר שהוריהם ז"ל נטמנו שם. בשנים האחרונות פועל הוועד גם באמצעות לחץ בינלאומי על הגורמים השלטוניים בישראל כדי שזו תאשר פעילויות למיגון ההר ולשמירה על ניקונו וכבודו של המקום שליבם של יהודים רבים עורג אליו. בוועד חברים גם אישי ציבור בולטים ובהם יו"ר ועידת הנשיאים מר מלקולם הונליין.

הודות לפעילות הוועד צומצמו במעט האירועים הביטחוניים בהר, אולם בוועד להגנת הזיתים מדגישים כי פעילותם תימשך עד להשגת הביטחון המרבי לכל מי שחפץ לבקר בהר.











הר הזיתים ועד הגנה טרור שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד