י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נשיא צרפת: "בלתי נסבל שמסתירים דת"

הולנד התייחס לדברי נשיא הקהילה במרסיי על הצורך להימנע מחבישת כיפה • הרב לאו נפגש עם בכירי האיחוד

פרנסואה הולנד. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
פרנסואה הולנד. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

נשיא צרפת פרנסואה הולנד, התייחס היום (ד) לאמירתו של נשיא הקהילה היהודית במרסיי כי רצוי ללכת ללא הכיפה, במהלך דברים שאמר בפני נציגי ציבור בלשכתו בארמון האליזה ואשר דווחו בסוכנות הידיעות הצרפתית. "זה בלתי נסבל שבמדינתנו אזרחים יחששו או יותקפו בשל דתם, ושהם יגיעו למסקנה שעדיף להסתתר", הצהיר.

בתוך כך, גם הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, קרא לנשיא האיחוד האירופי לדאוג לביטחונם של יהודי אירופה בעקבות התגברות הרדיפות האנטישמיות כלפי יהודים במדינות שונות באירופה. הרב הראשי השמיע את דבריו, במסגרת מסע קצר בן 48 שעות באירופה שכלל בין השאר פגישות עם ראשי האיחוד האירופי ומנהיגי הקהילות היהודיות.

בפגישה שאורגנה על ידי 'מרכז רבני אירופה' עם נשיא פרלמנט האיחוד האירופי, מרטין שולץ, השתתפו נציגי משרד החוץ הישראלי ובמהלכה ציין הרב הראשי, כי "מצב היהודים בחלק ממדינות אירופה הפך למצב בלתי אפשרי ויש לעשות הכל כדי להגביר את ביטחונם האישי". עוד אמר הרב הראשי כי, "עצם העובדה שאנו שומעים קולות המבקשים מיהודים שלא להסתובב עם אחד הסממנים היהודיים המרכזיים שהם כיפה, כובע וציצית, כדי להימנע מהתנכלויות- הוא מצב בלתי נסבל בשום פנים ואופן".

הרב הראשי הוסיף, כי אין בכוונתו להתייחס לחילוקי הדעות שבין האיחוד האירופי לממשלת ישראל, אולם, "בעת שמביעים ביקורות ומותר שתהיה ביקורת בין ידידים, יש להביע אותה בזהירות שכן ישנם כאלה שמתרגמים את הביקורת לשנאה ולעוינות, ויש לנהוג כדברי חכמי ישראל שאמרו כבר לפני דורות רבים: 'חכמים, היזהרו בדבריכם'".

בצאתו מהפגישה, השיב הרב לשאלות עיתונאים בנושא הקריאות בצרפת להסרת סממנים יהודיים מחשש להתנכלות והביע תמיכה בעמדתו של הרב הראשי לצרפת, הרב חיים קורסייה, שקרא שלא להיענות לקריאות אלא להמשיך להסתובב עם כיפה. הרב הראשי ציין במסגרת זו, כי הוא "קורא לכל יהודי ויהודי להמשיך ללכת באותה צורה אליה היה רגיל עד היום".

קודם לכן, בשעות הצהרים המוקדמות, נפגש הרב הראשי גם עם שגרירי האיחוד האירופי וסגן נשיא האיחוד, מרטין שולץ. בפגישה זו השתתפו גם הגאון רבי בנימין יעקבס, הרב הראשי להולנד; הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל מרכז רבני אירופה והרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה.

במהלך הפגישה קרא הרב הראשי לשגרירים שלא להאמין לשמועות ולהשמצות על ישראל ולבוא לראות מקרוב כיצד במדינת ישראל נהנים כל האזרחים משיווין מלא בכל תחומי החיים וציין כי "ניתן לראות בבתי החולים, מיטה ליד מיטה, יהודי, מוסלמי ונוצרי. כך גם אפשר לראות בצוותים הרפואיים יהודיים, מוסלמים ונוצרים וכולם מקבלים יחס שווה".







כיפה צרפת אירופה אנטישמיות רב ראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד