י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שליסל: "בזכותי יש רק טרור סכינים"

כמעט חצי שנה חלפה מאז התנפל ישי שליסל כשהוא חמוש בסכין על משתתפי המצעד בירושלים, רצח את הנערה שירה בנקי ז"ל ופצע חמישה בני אדם נוספים • בשיחה מהכלא הרוצח אינו מביע חרטה: "מגיע להם למות"

מעצרו של שליסל. צילום: פלאש 90
מעצרו של שליסל. צילום: פלאש 90

ישי שליסל, האיש שרצח את שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים, שוחח מתאו בכלא על אירועי אותו יום, ולא הביע חרטה על גרימת מותה של הנערה בת ה-16. "עשיתי מה שהיה צריך לעשות", אמר הרוצח. שיחת הטלפון נערכה עם מכר של שליסל, שהקליט אותו בשעה שהוא אינו יודע כי הוא מוקלט, ואשר נחשף על ידי כתב הדתות של חדשות ערוץ 2, יאיר שרקי.



למרות שהוא אינו מתחרט, שליסל טוען כי לא רצה לרצוח אלא לפצוע את משתתפי המצעד. "אני ממש לא תכננתי ולא רציתי שזה יקרה", הסביר שליסל, שנמצא כעת במעצר עד תום ההליכים במשפטו, כשהוא אינו משתף פעולה. "זה היה נראה לי סיכוי הרבה יותר נמוך, כמו שקרה לפני 10 שנים, כמו שקרה לאחרים, כמה ימים בבית חולים".

הרוצח המשיך והסביר את מניעיו לביצוע מסע הדקירות בלב ירושלים. "יש מצד אחד עניין שהם יידעו שמבחינתם מגיע להם למות", ציין. "הקדוש ברוך הוא גם זימן לי משהו שככה לא רציתי, אבל אם זה מה שהוא רצה, תוצאות כאלה, חלק מהעניין זה לגרום לביזיונות כאלה, גם בהרגשה האישית וגם למשפחה".

"עשיתי מה שהיה צריך לעשות", הוסיף שליסל. "אם אף אחד לא היה עושה כלום האינתיפאדה הזאת הייתה כבר כתובה בשמיים, והייתה יכולה להיות הרבה יותר גרועה. זה היה יכול להיות כמו בפריז. כל אחד היה יכול לבוא עם נשק וחגורת נפץ ופתאום כאילו ירדו רמה ובאים עם סכינים".

בתוך כך, הרוצח אינו מתרגש ממשפטו הקרב ולא מתכוון לשתף פעולה. "אם כבר נאבקים ברשע, צריך להילחם ולהיאבק גם בהם, לפחות לא להכיר בהם", אמר.

"שלף סכין ודקר צועדים"
שליסל, שתקף את המשתתפים במצעד חודשים ספורים לאחר ששוחרר ממאסר בגין מקרה תקיפה דומה לפני כעשור, יצא ביום המצעד מבית הוריו לאחר שהחליט לדקור למוות את המשתתפים בו. על פי כתב האישום שהוגש נגדו בחודש אוגוסט האחרון, הוא רכש לשם כך סכין מטבח בעלת להב רחב ובאורך 15 ס"מ.

כתב האישום מתאר בפירוט מצמרר כיצד הגיע שליסל בשעות הערב המוקדמות אל מתחם הצועדים, תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום. "הנאשם ניסה להיכנס אל מתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק מהמקום, הוא שב על עקביו ופנה לרחוב וושינגטון הסמוך", נכתב בכתב האישום.

לאחר שהצליח לחמוק מהמשטרה, נכנס שליסל אל מסלול הצעידה, שלף את הסכין שהסתיר בבגדיו והחל לנעוץ אותו בחוזקה בצעירים שנקרו בדרכו. "לאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר".
ישי שליסל דקירה שירה בנקי מצעד רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד