כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

קול ברמה וקול חי בשיתוף פעולה נדיר

לייבל'ה מסכם שבוע: זייברט שוב בנתב"ג, הקואליציה בכפר חב"ד ושיגעון הפאוורבול בעיצומו • "נו, שוין..."

קול ברמה וקול חי בשיתוף פעולה נדיר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בשעות הצהריים של יום רביעי, ישב לו לייבל'ה נים ולא נים באחת הוועדות המשמימות של כיכר ספרא ובחלומו הוא רואה את ניר ברקת ראש הממשלה, יענקל ליצמן שר הבריאות וממציא הכפית מכהן כמזכיר הממשלה ורוקד בין החתונות. לפתע, באחת, נקטע החלום המתוק בשאגת צחוק מתגלגלת.

"נו, שוין", הפטיר אחד העוזרים, שמספק תמידין כסדרן חומרים ללייבל'ה, ומיהר להעביר ללייבל'ה את המייל המסקרן שרץ בין החברים וחולל את כל המהומה.

זה הולך ככה, בקצרה, כי לייבל'ה ממש שונא פוליטיקה: ארנונה. הנחות לאברכים. אייטם בגל"צ. הדלפות מאגף השומה והגבייה. מכתב חריף של חבר המועצה נחמניאל סבן לראש העיר. מייל תגובה חריף עוד יותר של הסגן ה'פלגאי' חיים אפשטיין. ותגובה אחת קצרה של סבן שהרטיטה מצחוק את כל הנמענים, חברי מועצת העיר - "נו, שוין..."

ועוד מאותו אפשטיין, שנצפה עם עמיתו מהפלג הירושלמי שעי'ה ויין שלמרבה המזל בחסדי שמים לא נעצרו עד כה בשום סבב מעצרים, סוגרים דילים עם מנהל ישיבת חברון שלמה קרלנשטיין.

"נו, שוין..."



כאן כבר לייבל'ה לא יכל שלא לצחוק, כשצפה בזקן השבט התקשורתי יצחק נחשוני, עם הצמד יהושע פולק וישעיהו ויין כשהם לא מפסיקים לצחוק.



ועוד מכיכר ספרא: ברביעי בערב הגיע לייבל'ה לאירוע של 'יד שרה', שם חגגו את הזיכוי של לופו מהכלא והכניסו ספר תורה חדש לזכותו. במהלך האירוע פגש לייבל'ה בחכ"ל והמזכ"ל יעקב אשר שנכנס למעמד יחד עם סגן שר הביטחון אלי בן דהן.



ועדיין בירושלים: סגן ראש העיר צביקה כהן ומשה ליאון חבר הנהלת העיר נתפסו יחד בשעות הערב של שלישי בפגישת עבודה במסעדת נויה במרכז העיר. לייבל'ה תוהה מי הזמין את מי?



ומירושלים לבני ברק, שם התבשר לייבל'ה בשורה משמחת - זקני העיר איחלו אמש לראש עירם האהוב חנוך זייברט טיסה נעימה לארץ היהלומים. לייבל'ה מציין גם כי בשבוע הבא יחזור ארצה הסגן מש"ס אלי דדון. ושמח לבשר שפקידי הגבולות נשמו לרווחה, לאחר שציינו בדאגה שכבר חודש לא ראו את זייברט עובר במסלול הירוק.

וקצת מודיעין עילית: סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך, טוביה פריינד, נצפה בלונדון חונך את המשרדים החדשים "Work Avenue" שהקים ידידו הנגיד משה מוריס כדי לסייע ליהודי אנגליה למצוא תעסוקה. פריינד קבע מזוזה וסיכם על שת"פ עם מרכזי התעסוקה בעירו מודיעין עילית.



אך בכך הביקור לא הסתיים. טוביה, שכזכור הוא גם מחזיק תיק חינוך במודיעין עילית, דואג ליישם את התפקיד אף בלונדון, והוא נצפה מעניק הרצאה מרתקת לילדי בית הספר היהודי הגדול בבירה הבריטית בהנהלת אלעזר בנימין פרל.



ובאותו עניין ובחזרה לירושלים, מתברר שגם בבירה הירושלמית דואגים לתת יחס אישי ולהיות קשובים לצרכי התלמידים, וכך נצפה השבוע מנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים איתמר בר עזר במהלך סיור, כשהוא משוחח עם תלמידים בלימוד.



ואחרון מביתר עילית: יממה לפני ביקור הרמטכ"ל בעיר נצפה הראיס מאיר רובינשטיין במסעדה של קרויזר בבית ישראל ליד מיר כשהוא סועד יחד עם קבוצת חברים. לייבל'ה נשאר עד הסוף לבדוק את החשבון וגילה כי רובינשטיין נפרד מ-400 שקל טבין ותקילין.

הפינה הפוליטית
אבל האירוע המרכזי של השבוע, בהא הידיעה והפריפריה, היה כניסתו של יו"ר ש"ס למשרד הפנים. 22 שנה אחרי ה"תצא בחוץ" הגיע הזמן ל"כנס בפנים". ובעוד לייבל'ה משוטט אנה ואנה במסדרונות הכנסת מאושר כולו מאישור המינוי במליאה, הוא נתקל בצמד מסקרן למדי - היו"ר הנמרץ של הכספים לבית גפני שקוע בשיחה ערנית עם השר והחינוך המעורב נפתלי בנט, כשראש לשכתו של האחרון, טל גן צבי, מפקח על הנעשה. לייבל'ה כמעט התפתה לשאול את השניים איפה ישבו כשנסגר ה'דיל' (על פי פרסומים זרים) בסוגיית המחוז החרדי.





ושעה קלה אחרי שהכנסת אמרה כן לדרעי, נצפו בכניסה לחדרו של יו״ר הכנסת רובצים על הספות ומסתודדים סגן שר האוצר איציק כהן והיועץ האסטרטגי המקורב לראשי ש״ס יענקי ביכלר. ומכיוון שאת זה לא קיבלתם באס.אם.אס - לייבל'ה משלים פערים.



עוד בכנסת: הפוליטי של קול חי איתי גדסי והפוליטי של קול ברמה רונן כץ ניסו יחד לראיין ראש עיר עם שני מיקרופונים, אך הוא נמלט והמיקרופונים נשארו מיותמים על הגדר. לייבל'ה ממליץ לרונן ללמוד מהבוס הצרפתי, שרק אמר להוריד את הכיפה וקיבל את כל הכותרות.



אי אפשר בלי ביקור הרבי מסקווירא: מוטי בבצ'יק, האיש החזק שעונה לכולם, נצפה מקבל תפוח מידי הרבי מסקווירא בעת שהגיע עם שר הבריאות לביקור באכסניית האדמו"ר.



ואותו בבצ'יק נצפה מסתודד בפורום התיירות עם הצמוד של גפני – שלומי פולק. לייבל'ה משער ששלומי האזין בשקיקה לחוויות ממסע שר הבריאות בניו יורק.



ובזמן שדרעי חוגג בכנסת, הרי ששר הדתות אזולאי הגיע לחנוכת משרדי המועצה הדתית בקרית מלאכי, ובאמצע מצא זמן לדפדף בעיתון מקומי. ללייבל'ה דווח כי מהאירוע נעדר הרל"ש אבי אמסלם.

מן הגורן ומן היקב
בתחילת השבוע, התכנסו ובואו להם חברי קבוצת הווטסאפ 'הקואליציה' למפגש הרביעי שנערך הפעם בכפר חב"ד, בשונה ממפגשים קודמים, נרשמה נוכחות נאה ל'כתבים לענייני' בראשות יהודה שלזינגר מישראל היום ואבישי בן חיים מערוץ 10. לייבל'ה היה בטוח שהמפגש יהיה מעט מתוח, וכל כך למה? מאחר וקם מתחרה לבישול של חבר הקבוצה ו'הרב של הטוויטר' איציק סודרי, הלא הוא חבר אחר, אלי פולק, הבן של.. ומנכ"ל ישראלייף, שהוזמן בשבוע האחרון להמליץ על אוכל טוב בפינת האוכל של העיתון 'ידיעות ירושלים'. מכל מקום, המפגש עבר בשלום ופולק חזר בבטחה לביתו - שם חגג 20 שנות נישואין עם רעייתו. מזל טוב.

נ.ב. להווי ידוע כי לייבל'ה מוחה על הפגיעה החמורה וההדלפה הבלתי מקובלת בחבר הקבוצה לשעבר הרב אברהם קרויזר, ודורש - יוחזר לאלתר!



אם ראיתם לאחרונה את רב המרכז הרפואיים הדסה משה קליין מרותק לכיסא גלגלים, תדעו שהרב נפל במהלך חופשה במסע ג'יפים במצפה רמון ושבר את רגלו. בימים אלו מתחיל הרב לחזור לעצמו ולדרוך על כף רגלו. לייבל'ה מאחל רק בריאות ומקווה שבהדסה נתנו לרב את הכבוד והטיפול המגיע לו.



כשלייבל'ה ביקר השבוע ברפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, הוא גילה על אחת מפסגות ההרים את איש קול חי, שלמה ריזל, שהגיע לאי לצורך כתיבת ספר על סבו וסבתו שהתנחלו שם לאחר שגורשו על ידי האנגלים.



ובליל חמישי נצפה העיתונאי השנון מענדי גרוזמן לבוש בחולצה לבנה וסוודר בצבע טורקיז במפגש לילי במסעדת אגריפס. לייבל'ה כמובן חתך את התמונה והוא משער שמענדי מכין כתבה מסכמת על קוגל והערינג במגזר.



ואפרופו אוכל יהודי: ביום חמישי נאלץ לייבל'ה לוותר על הטשולנט השבועי בשלייקעס, ונסע לדייטש בירושלים, אך מדיווחים שזרמו מהמקום נודע ללייבל'ה כי הנוכחים נדהמו לגלות את הכתב הפוליטי של קול חי ודרעי - איתי גדסי - יושב בשולחן אחד לצד פעילי 'יחד'. ולמי שמתקשה לזהות את המשתתפים, סביב השולחן הסבו מקום 4 ב'יחד' ששון טרבלסי ויאיר עוז - עד לאחרונה יועץ שר הדתות לשעבר מרגי. לייבל'ה תוהה מה יאמר על כך הבוס הגדול מהפנים.



ועוד אחד מגדסי, שנסחף אף הוא בקדחת הפאוורבול, ותועד רוכש כרטיס לוטו מהודר בפינה המתוקה אצל יענקי פרבר שבין ציוץ לציוץ שיווק כרטיסים לאלפים. לייבל'ה מאחל לו מכל הלב שיזכה מתישהו ויזמין אותו לצ'ולנט על חשבון המיליארד.



ואפרופו דייטש, המוכר חיים ויסמן, הידוע כמי שמנסה ולפעמים גם מגלה את כוחו בפרקי חזנות, נצפה בליל שישי משרת גם לקוחות צמחוניים בגעפילטע פיש, למרות שהסדרה שטיסל מסתיימת במוצ"ש למגינת לב עמך בית ישראל - ויסמן נשאר ניצב בדייטש.



ואפרופו פאוור בול: משתתפי חתונה שלא עמדו במתח עם פרסום תוצאות ההגרלה הגדולה, זכו לשידור חי שערך הזמר יואלי גרינפלד שעצר את השירה והחל להקריא את המספרים.



מנהל הלשכה הנמרץ של הממלא מקום של אלעד מוישי רבר, מצא כמה דקות פנויות השבוע להתעדכן בפניות הציבור. אחרי מסיבת יומולדת ומצגת שעוד ידברו עליה, שהפיק למ"מ והבוס גרוסברד. חדי עין ישימו לב למכשיר הקעור והכשר החדש של lg שרבר רכש השבוע הישר ממכבשי האלומיניום אי שם במזרח הרחוק וכמובן - תמונת הרבי מזלאטשוב מתנוססת.



ואילו איש יחסי הציבור תומר כהן, תועד כותב אות בספר התורה לעילוי נשמת הילד יהודה-שמואל ז"ל, בנו של שדר 'קול ברמה' עמי מימון.

פינת המ"מים
כמידי שבוע, יוסי חיים לא מאכזב ומספק מבט אקטואלי חד ומפוכח, ולפעמים גם משעשע את לייבל'ה, סוף סוף, לא בכל יום מתועדים אברכי המשי של ביתר והחסידות בהרי יהודה כשהם בוחנים בזכוכית מגדלת אקדחי גלוק ושאר ירקות.



ואי אפשר לאייר את השבוע בלי משהו על דרעי ומשרד הפנים, אז קבלו.

פינת המזל טוב
ענבי הגפן בענבי הגפן: האיש אשר על ביתו ועל תיעוד ביתו של הגר"ח קנייבסקי, הלא הוא הבחור החשוב יעקב כהן, התארס השבוע עם נהגו ואיש אמונו של הגראי"ל שטיינמן - המושך בחוטים ר' יצחק ויזל. לידי לייבל'ה הגיעה תמונה נדירה משמחת הוורט של שני הנהגים של מרן הגראי"ל, הרב יצחק רוזנגרטן והרב יצחק ויזל (להלן: אבי הכלה) מסתודדים. ולמי שתהה, בצידה הימני של התמונה תועד הגאון רבי ישראל ויזל (להלן: סב הכלה והשווער של מוטי שטיינמץ). הערב צפויים להשתתף כל המי ומי בשמחת האירוסין, וזה דווקא טוב ללייבל'ה, שהברזתו הצפויה מטעמים אישיים לא תורגש.



ברכת מזל טוב לראש המטה של שר הבריאות, חיים יוסטמן, לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה.

שמחה משותפת להני תרי צנתרי דדהבא - דודי זילברשלג ויהודה משי זהב מזק"א - לרגל הולדת הנכד המשותף, בן לעוזר. יהי רצון שיזכו הסבים לראות אך ורק נחת.

ומי היה מאמין שבבר מצווה שנערכה השבוע לבנו של הלל פרידמן מהשיווק בהמודיע - ישתתפו נציגים מהמבשר. אך היום, משהשלום חזר למחנה החסידי, צפה לייבל'ה באולם שערי ירושלים במנכ"ל המבשר משה פרוש יחד עם שלומי פדר מהשיווק חוגגים עם הקולגה. מזל טוב.



ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית בני ברק ישראל משה פרידמן, נציגה של חסידות בעלזא היושב על משבצת דגל התורה, לרגל חתונת בתו שנערכה השבוע.

לייבל'ה מאחל מזל טוב לבכיר הברנז'ה שערך השבוע אירוע משפחתי מצומצם. רק נחת! (פעם הבאה תוודא שהצלם זוכר את האירוע, ואל תסמוך על צלם שהגיע לטבול כלים במקווה במקרה).
נו שוין לייבלה רכילות דרעי אפשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד