י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מגה ביטלה ישיבה עם ההסתדרות והספקים

לפי הערכות, ההחלטה לבטל את הפגישה היא בניסיון ללחוץ על הספקים הגדולים לתת עוד זמן ולהמשיך לספק סחורה לרשת השיווק הכושלת; הספקים דורשים תשלום במזומן • מגעים למכירה ליינות ביתן ולקבוצת סגול-מיטל לא צלחו

  • ד' שבט התשע"ו
סניף מגה בעיר. צילום:עינת לברון, גלובס
סניף מגה בעיר. צילום:עינת לברון, גלובס

בוטלה הישיבה שנקבעה להבוקר (ה') בין נציגי מגה, הספקים הגדולים וההסתדרות. המשמעות: הזמן אוזל למגה והיא עלולה לבקש בקרוב הקפאת הליכים שמשמעותה סגירת הרשת בפועל.

לפי הערכות, ההחלטה לבטל את הפגישה הבוקר היא בניסיון ללחוץ על הספקים הגדולים לתת עוד זמן ולהמשיך לספק סחורה לרשת השיווק הכושלת. הספקים דורשים תשלום במזומן.

הנהלת אלון רבוע הכחול ביטלה הבוקר את הפגישה כפי הנראה על רקע ההערכה שהפגישה לא תוביל לתוצאות הרצויות, וכן על רקע החשש ממתקפה רבתית של הספקים על החברה ועל היו"ר אביגדור קפלן.

קפלן ביקש לזמן את הפגישה עם מספר ספקים בודד במטרה לנסות ולשכנע אותם לתת "גרייס" לרשת ולחזור ולספק באופן סדיר סחורה על מנת לאפשר להמשך פעילות הרשת לזמן מוגדר. בפרק הזמן הזה הוא תכנן להגביר מאמציו למכור את הרשת ולהגיע במקביל להסדר חוב עם הספקים, הבנקים ויתר הנושים.

אלא שהתאחדות התעשיינים החליטה להזמין את כל הספקים שרואים עצמם נפגעים ממגה לישיבה הבוקר ואז התברר כי עשרות ספקים תוכננו להגיע לפגישה.

מקורות באלון רבוע כחול מדברים על מאמצים קדחתניים למכור את הרשת, אלא שלפי שעה לא נראה שהמאמצים נושאים פרי. רשת יינות ביתן ניהלה בימים האחרונים מגעים עם הקבוצה, וככל הידוע הם לא צלחו. גם המגעים מול קבוצת סגול-מיטל תקועים.

באלון רבוע הכחול מתכננים לקיים היום פגישות עם שורה של ספקים ובראשם 4 ספקי המזון הגדולים בישראל: תנובה שטראוס ואסם והחברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל). כפי שנחשף ב"גלובס" כאמור, חלקם המכריע של הספקים דורש תשלום במזומן עבור הסחורה בשל החשש כי אלון רבוע כחול מתכננת להוביל את מגה להקפאת הליכים בקרוב.
מגה הקפאת הליכים רשת שיווק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד