כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מקורב לרב עמאר: "אמרו לו לא לבוא"

נסים אלקסלסי סיפר ל'קול ברמה' כי גורמים המזוהים עם ש"ס גרמו לביטול השתתפותו של הראשון לציון בהילולת הבבא סאלי

הראשון לציון הגרש"מ עמאר, צילום: קובי הר צבי
הראשון לציון הגרש"מ עמאר, צילום: קובי הר צבי

נסים אלקסלסי, מקורבו של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר, סיפר הבוקר (ה') כי גורמים פוליטיים עומדים מאחורי ביטול השתתפותו של הרב בהילולת הבבא סאלי שהתקיימה אמש.



נסים אלקסלסי התראיין בתכנית 'ישר ולעניין' של יקי אדמקר ודודי שוומנפלד ברדיו 'קול ברמה', שם סיפר כי השתתפותו של הרב עמאר בהילולת הבבא סאלי בוטלה בעקבות לחץ פוליטי מצד ש"ס. "כחלק ממסע הרדיפה", אמר אלקסלסי, "התקבלה הדרישה שאם הרב עמאר ישתתף בהילולא, אנחנו לא נשתתף".

אלקסלסי הוסיף עוד ואמר - "יש מישהו שהתרגל שהרבנים עובדים אצלו, זה לא עובד אצלנו ככה. מישהו צריך לעשות בדק בית. המחלוקת הזו מרחקת ולא מאחדת, לומר בציבור שצריך לעשות שלום ומאחורי הגב לפעול בצורה הפוכה - זו צביעות. יש אנשים שפועלים ברמה נמוכה מאד של רדיפה".

"ידוע שהרב עמאר לא מקורב לש"ס. אנחנו רואים את זה בכל מקום - איומים על ראשי כוללים, בתי כנסת, רבנים, לבטל שיעורי תורה של הרב, אפילו תוך איום על שלילת תקציבים". לשאלת המראיינים איך הרב מרגיש עם כל זה, הגיב אלקסלסי - "אמרתי לרב שצריך להגיב, והוא מצידו אמר - וכי אתה חושב שאם אגיב, ישמעו לי?".

אלקסלסי אף סיפר על מכתב שנקלט במשרד לשירותי דת ואצל היועץ המשפטי לממשלה, בדרישה ליטול את התואר "ראשון לציון" מהרב עמאר. לדבריו של אלקסלסי, כותב המכתב - המוהל אבי זרקי מתל אביב, נחשב למקורב ליריביו הפוליטיים של הרב עמאר.
נסים אלקסלסי הרב שלמה עמאר בבא סאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד