י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לפיד חבש כיפה בבריסל: "אסור שנפחד לחבוש כיפה"

וידאו • יאיר לפיד פגש את הרב הראשי של בלגיה, וגייס את הקהילה המקומית למלחמה בתנועת החרם על ישראל

יאיר לפיד חובש כיפה, יחד עם הרב של בריסל
יאיר לפיד חובש כיפה, יחד עם הרב של בריסל

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, הגיע היום לביקור בבית כנסת הגדול של אירופה בבריסל, בירת בלגיה. במהלך ביקורו נועד לפיד עם רבה הראשי של בריסל, הרב אלברט גיגי, ועם נשיא הקונסיסטואר של יהודי בלגיה, פיליפ מרקביץ.


יאיר לפיד חובש כיפה, יחד עם הרב של בריסל

לפיד התייחס לחששות שהעלו מנהיגים יהודיים בצרפת להסתובב בכיפה על רקע התקיפה במרסיי. "לא ייתכן שיהודי, בכל מקום ברחבי העולם, יפחד להסתובב עם כיפה מחשש לחייו. אסור שיהיה מצב שבו יהודים מפחדים ללכת שוב ברחובות אירופה עם סממנים יהודים פן יפגעו בהם. יש לנו כמדינה אחריות לכל יהודי התפוצות ואנחנו עומדים לצידכם. לא ניתן לזה לקרות”, אמר לפיד למארחיו בבית הכנסת.

בעקבות הקמפיין שמוביל לפיד נגד ה-BDS, מפלגת 'יש עתיד' הכינה חוברות הסברה ליוצאים לחו”ל וליהודים ברחבי העולם בכדי לסייע להם להתמודד עם השקרים המופצים על ישראל. הרב הראשי של אירופה ביקש מלפיד כי יעביר לידיו את חומרי ההסברה על מנת שבני הקהילה היהודית המקומית יוכלו להצטרף למאבק. במהלך הפגישה קיבלו מנהיגי הקהילה מלפיד את חוברות ההסברה ובהן מענים לכל הטענות השקריות המועלות נגד ישראל.

לפיד ביקש להודות לחברי הקהילה על התגייסותם למלחמה בחרדם על ישראל (BDS) ואמר להם - "במלחמה הזאת כולנו שליחים. אסור לנו להפקיר את הזירה. לא כולם אנטישמים, לא כולם נגדנו, אנחנו פשוט צריכים להסביר את הצד שלנו. בחוברת הזו תמצאו את האמת להתמודד עם כל שקר שמופץ. כל יהודי ברחבי העולם יכול להיות מסביר של ישראל. אם נעמוד כולנו יחד במאבק הזה - נוכל לנצח".









יאיר לפיד בריסל אנטישמיות באירופה חרם על ישראל BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד