כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עצורי 'קמפיין החרדקים' ישוחררו בתנאים מגבילים: ההפגנות בוטלו

בית המשפט החליט לשחרר בתנאים מגבילים את בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין החשודים במעורבות ב'קמפיין החרדקים' • מרצבך ייעדר מחתונת אחיו, המתקיימת הערב • המשטרה: "נגלה אפס סובלנות להפרות סדר"

ההפגנות אמש מחוץ לאולם בית המשפט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ההפגנות אמש מחוץ לאולם בית המשפט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בית המשפט המחוזי בירושלים, הורה לשחרר מחר בשעה 10 בבוקר, בתנאים מגבילים, את שלושת החשודים במעורבות ב'קמפיין החרדקים'.

בית המשפט נעתר לבקשת עו"ד גיל דחוח המייצג את החשודים, עם זאת הסיר את איסור פרסום שמם. השלושה הם בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין.

"לא מצאתי כי טיב החשדות, עוצמת הפגיעה בפרטיות וצרכי חקירה, זאת גם בהתחשב במועד פרסום החוברת לפני חודשים רבים - מצדיקים מעצרם של העוררים לתקופה שנקצבה על ידי בית משפט קמא" אמרה השופטת גילה כנפי-שטייניץ, והחליטה לקצר את ימי המעצר, עד למחר (ו').

אחיו של מרצבך יתחתן הערב ב'אולמי מלכות' בבני ברק, אך בשל המעצר הוא לא יוכל להשתתף בשמחה.

תחילה הזהירו המארגנים כי ייערכו הערב הפגנות נגד המעצרים. עם זאת, בכינוס שקיימו בשעה האחרונה חברי "הוועדה להצלת עולם התורה" הם הביעו את שביעות רצונם מהחלטת בית המשפט המחוזי שביטל את פסיקת בית המשפט השלום בנוגע למעצרם של שלושת האברכים.


מחוץ לבית המשפט אתמול

בוועדה הודיעו כי, "ההפגנות מושהות לעת עתה, ומסייגים כי קיום ההפגנות תלוי במבחן התוצאה מול פעילות המשטרה שהזמינה נחקרים רבים שאין בינם לנושא הגיוס קשר ושמטרתם מסע הפחדה, כמו גם המשך טיפול המשטרה בתיק העצורים שישוחררו מחר בשעות הבוקר.

"בוועדה להצלת עולם התורה מבהירים בנחרצות כי במידה ומשטרת ישראל תמשיך במסע ההתלהמות וההפחדה נגד בני התורה נוציא את כולם להפגנות סוערות שישתקו את המדינה לארכה ולרחבה כפי שהורה כבר אמש מרן ראש הישיבה הגר״ש אוירבך כי חובה למחות בנחרצות במגמה הנפשעת של השתקה ציבורית נגד מסע גיוס בני ישיבות לצה״ל".


עו"ד גיל דחוח שמייצג את החשודים

כוחות המשטרה נערכים בהתאם, ובמשטרה מדגישים כי למרות חופש המחאה הקיים, "אין זה מתיר להפר את הסדר הציבורי".

המשטרה נערכת למנוע הפרות סדר, חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין של החיים לרבות צירים מרכזיים או כל פעולת שיבוש מכוונת של זרימת התנועה. "אנו מצפים מהנהגת הציבור ומהמארגנים להרגיע את הרוחות ולהביע באופן נחרץ את התנגדותם להפרות סדר.

"נגלה אפס סובלנות לאירועי הפרות סדר המסכנים את שלום הציבור, נעצור את פורעי החוק ונמצה עימם את הדין".

עדכון אחרון: 14:20

הפלג הירושלמי קמפיין החרדקים בית משפט מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד