ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שש שנות מאסר למתעלל חרדי

שש שנות מאסר נגזרו על יהושע מנחם ארליך מבני ברק, שהורשע בהתעללות בילד שנעזר בו כדי להקליט מוזיקה ולתקן כלי נגינה

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי צילום: צילום ארכיון

שש שנות מאסר נגזרו על יהושע מנחם ארליך, צעיר מבני ברק, שהואשם בהתעללות בילד קטן שבא להקליט מוזיקה במחסן, ולתקן כלי נגינה.

בית משפט המחוזי בתל אביב החליט לכבד את הסדר הטיעון בין הצדדים, ועל הנאשם נגזרו שש שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על תנאי ופיצוי לילד בסכום של 50,000 ש"ח.

על פי האמור בכתב האישום, הנאשם העוסק במוזיקה, ביצע בשלוש הזדמנויות שונות מעשים חמורים בילד בן ה-11 שהגיע למחסן הנאשם על מנת לטפל בכלי הנגינה שברשותו.

לאחר שמיעת הטיעונים לעונש בבית המשפט, ביקש הנאשם כי תינתן לו האפשרות לשוב ולטפל בעצמו במסגרת מאסרו, מאחר שהוא "מרגיש שעשיתי מעשה לא טוב".

השופטת שרה דותן כתבה בגזר הדין כי "המתלונן גדל בחברה חרדית, והנאשם היה מודע היטב למשמעויות שיש לכך. מעשיו של הנאשם פגעו במתלונן, שהחל בהליך טיפולי קשה, הן מבחינת התכנים בו והן מבחינת משכו הצפוי".

עו"ד רבקה שוורץ מייסדת ארגון 'מן המיצר' - סיוע משפטי לנפגעי עבירה במגזר החרדי, אומרת ל'בחדרי חרדים' כי מדובר במקרה חמור, בו שוב משתקפת בורות של פוגע לעניין העבירה, כפי שניתן ללמוד מדבריו לפיהם הוא "מרגיש שעשה מעשה לא טוב", כלומר בביצוע המעשה הוא לא היה מודע לגודל חומרת מעשיו.

"אני מברכת על החלטת בית המשפט לכבד את הסדר הטיעון, אשר מאחוריו עומדים שיקולים של פגיעה פחותה בקורבן העבירה כאשר במסגרת ניהול הוכחות הוא למעשה חווה את הפגיעה בשנית ובהסדר טיעון נמנעת ממנו פגיעה זו, אך דעתו נשקלת ובמקרה זה הקורבן ואביו נתנו את הסכמתם".

עוד מוסיפה עו"ד שוורץ, "אני מקווה שהעובדה שמוצה הדין עם הפוגע, תשפיע על פוגעים פוטנציאלים אחרים להימנע מביצוע מעשים אלה, כי אין עונש שיכול לרפא נפגע עבירה, אך העונש עשוי להציל נפגעים אחרים באמצעות הרתעה".

פגיעה בילדים מאסר בפועל בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד