כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בקריית יובל מתעקשים לחלל את השבת: "לפרק את המינהל"

המינהל הקהילתי בקריית יובל הסכים להפסיק הקרנת סרטים מהשבוע הבא, אך מתעקש על הקרנה בשבת הקרובה • סגרה"ע צביקה כהן: "לעצור את תקציבי המינהל" • חבר המועצה נחמניאל סבן ל'בחדרי חרדים': "הם בזים לברקת"

הפגנה בקרית יובל. צילום: ארכיון
הפגנה בקרית יובל. צילום: ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש90

המאבק על קדושת השבת בירושלים: המינהל הקהילתי בקרית יובל, ימשיך להקרין סרטים במהלך השבת הקרובה. חברי המועצה החרדים זועמים.

אמש פורסם ב'בחדרי חרדים', כי חברי המנהל הקהילתי 'יובלים' בקרית יובל בירושלים, לא הסכימו לקבל את פשרת ראש העיר ניר ברקת, לעצור את הקרנת הסרטים - עד להגעה להבנות על ידי ועדה מיוחדת שהוקמה בנושא.

אך, בעקבות איומים לעצור את תקציבי המינהל, שיגר רוני שרון יו"ר ההנהלה, מכתב לברקת ובו הוא מסכים חלקית להצעה. לפי מכתבו בשבת הקרובה יוקרנו סרטים, והחל מהשבוע הבא עד לעוד חודשיים ימים - לא יוקרנו סרטים.

החרדים זועמים וסגן ראש העיר וחבר המועצה צביקה כהן, אומר כי אם אכן יקרין המינהל סרטים בשבת הקרובה, יש לעצור את תקציביו.

כהן שנפגש אתמול עם ראשי הסיעות החרדיות אליעזר ראוכברגר ויוסי דייטש אומר שהסיכום המחייב את הסיעות החרדיות, הוא שאם יתברר שבשבת זו הוקרנו סרטים, "נעבור לשלב המעשים היינו עצירת תקציבים עד פירוק המנהל הקהילתי, ואין משמעות למכתב שהמנהל קהילתי יובלים הוציא".

חבר מועצת העיר נחמניאל סבן, הסביר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "אנו חברי הוועדה (הרב שלמה רוזנשטיין ואנכי) רואים בחומרה את המכתב הזה שמתיימר להציג את אנשי המלחמה כשוחרי שלום.

"הם בזים לראש העיר שביקש בצורה ברורה לעצור הכל כאן ועכשיו מהשבת הקרובה ולא מיום א'. דרישתנו בעינה עומדת לפרק את המינהל ולעצור לו את התקציב.

"השבת נמצאת מעל כל דיון ומחוץ לכל משא ומתן ההתעקשות הזו על הקרנת סרטים בשבת זו, מבזה את עיריית ירושלים והעומד בראשה. אנו בטוחים שראש העיר שרואה את עזות המצח של אנשי המינהל, יביא לפירוקו המהיר ויציאה לבחירות דמוקרטיות בשכונה".

במכתבו לברקת כותב ראש המינהל: "הנהלת מנהל קהילתי יובלים תשמח במיצוי תהליך ההידברות, בראשותך ובראשות מר משה ליאון, מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים במועצת עיריית ירושלים.

"בפגישתנו אתמול התבקשנו על ידכם לאפשר למר ליאון לקדם במהירות את ההידברות בין נציגי המגזר הכללי לנציגי המגזר החרדי, בתוך תקופה של חודשיים, שבמהלכה יהיה "שקט תעשייתי", שיאפשר הידברות בתנאים נוחים ורגועים.

"חברי הנהלת המנהל הקהילתי יובלים, ואני בראשה, סבורים שיש מקום לאפשר לתהליך ההידברות להתקיים בתנאים בסיסיים של אמון, ולשם כך נהיה נכונים לשנות מתכניותינו, ולדחות לתקופה קצרה את המשך הקרנת הסרטים, שתוכננו להיות מוקרנים בשבועות הבאים.

"בהתאם לכך, החל מיום ראשון הקרוב, 17.1.16, מנהל קהילתי יובלים לא יקרין סרטים במהלך השבת (לרבות בערבי שבת), במשך תקופה של חודשיים ימים (16.3.16). התחייבות זאת של מנהל קהילתי יובלים ניתנת ללא תנאים מוקדמים, וכצעד בונה אמון כלפי הנהלת העיריה והמגזר החרדי".

עוד הוא מוסיף: "לציבור הפלורליסטי בירושלים, וביובלים בפרט, צורך אקוטי בשירותי תרבות ופנאי, בהתאם לתפיסת עולמו ולאורח חייו, ומתן שירותים אלה במסגרת קהילתית מגשימה את צרכיו הבסיסיים. אין מדובר בנסיון לעורר מדנים בקרב אוכלוסיות שונות, כי אם לתת מענה לצרכים אמיתיים וחיוניים. הימנעות ממתן שירותים אלה היא, לכן, גזירה קשה מנשוא שהציבור הפלורליסטי יתקשה לעמוד בה, אך הנהלת המנהל הקהילתי נכונה לשאת באחריות הכבדה הכרוכה בהשהיית הפעילות לתקופה קצרה, לצורך מיצוי הליך הידברות אמיתי, שבסופו יתכן שימצא פתרון רחב יותר למכלול הסוגיות הנוגעות לחיים המשותפים בעיר, על דעת כל הצדדים המעורבים.

לסיום אומר יו"ר המניהל כי, "בתום התקופה, יהיה חופשי המנהל הקהילתי לפעול בהתאם להחלטות קודמות של הנהלת המנהל הקהילתי, למעט אם יושגו הסכמות אחרות שיהיו מקובלות על כל הצדדים המעורבים בתהליך ההידברות".



,
שבת קרית יובל מועצת העיר ניר ברקת יובלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד