כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הציידים: חבר עיריית מודיעין עילית נחקר

פרשת הציידים: חבר מועצת מודיעין עילית מטעם 'בני תורה', יהודה שם טוב, נחקר אמש ושוחרר: "מחפשים להשתיק אותנו"

יהודה שם טוב חבר מועצת העיר מודיעין עילית (באדיבות המצלם)
יהודה שם טוב חבר מועצת העיר מודיעין עילית (באדיבות המצלם)

פרשת הציידים: חבר מועצת מודיעין עילית מטעם 'בני תורה', יהודה שם טוב, נחקר אמש במרחב מוריה, במסגרת פרשת 'קמפיין החרדקים'.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מגולל שם טוב את השתלשלות העניינים: "קיבלתי טלפון בשעת ערב מאוחרת בו התבקשתי להופיע בשעה 10 בבוקר שלמחרת במשטרת ירושלים ׳מרחב מוריה׳ לצורך חקירה, הגעתי לחקירה בסקרנות רבה. להפתעתי נשאלתי בחקירה על כביכול שליחת מיילים לאנשים שפעלו במסגרת הפקת חוברת 'הציידים'.

"הסברתי לחוקר כי בתוקף תפקידי כאיש ציבור אין לי זמן להתעסק בעניינים כאלה, מלבד העובדה שבאופן אישי אני לא אדם שבוחש בנושאים כאלו.

"היה נראה כי החוקר לא הופתע למשמע תגובתי והוא אף לא טרח להסביר מדוע הוא חושד בי. יתרה מזאת, המיילים המדוברים כמובן לא היו ולא נבראו ולא הוצגו בפניי.

"באופן כללי" אומר שם טוב "קיבלתי מהם את התחושה הברורה כי לא החקירה שלי מעניינת אותם אלא העובדה כי אף אני כאיש ציבור שמייצג את ציבור בני התורה בהנהגת הגר״ש אויערבך שמוביל קו תקיף נגד הגיוס והמגייסים, נחקר, ובכך להשיג אולי הד ציבורי שירתיע נוספים וישתיק אותם.

"לאחר מספר שאלות שלא הובילו לשום מקום הודיעו לי שהחקירה הסתיימה וכי אני משוחרר והכל בסדר".

"החקירה התקיימה אמש ביום רביעי, והסיבה שראיתי לנכון לפרסם אותה רק כעת, היא מפני שהמטרה הייתה חרוטה על הקיר - לזרוע פחד ובהלה בקרב הציבור אותו אני מייצג, הם ידעו שאני לא קשור לדברים האלה . לכן החלטתי לא לשרת אותם ולשמור את זה בבטן.

"היום" אומר שם טוב, "לאחר הביקורת הנוקבת שהושמעה בבית המשפט המחוזי נגד פעולות המשטרה ופסיקת בית משפט השלום על אי-המדתיות בהמשך מעצרם של שלושת האברכים והקביעה כי ישוחררו מחר, כעת זה הזמן לחשוף את התנהלות המשטרה בפרשה.

"אני יכול לקבוע חד משמעית ובוודאות כי התנהלות המשטרה בפרשה לא עניינית בעליל, וכי מטרתם למנוע מציבור בני התורה לקבוע סדר יום שמתנגד לתופעה המכוערת של גייסים בתוך הציבור החרדי כחלק מנסיון נרחב לשנות ולקעקע את היסודות עליהם גדלנו.

"כמי שספג השקפה ודרך חיים במשך שנים רבות בבית מדרשו של רבי ומורי הגר״ש אויערבך אני מצהיר ברורות כי לא נסיון נואל כזה או אחר של גופים חזקים ככל שיהיו ירתיעו אותנו ובוודאי שלא ישתיקו את המחאה הציבורית האיתנה נגד המגמה המסוכנת של גיוס חרדים לצבא".

'בחדרי חרדים' פנה למשטרת ישראל שם הגיבו כי המשטרה מפאת צנעת הפרט אינה מתייחסת לחקירה זו או אחרת. ככל, חקירות במשטרת ישראל נעשות על פי כללי מידה ברורים ומקצועיים וללא נקיטת עמדה כל שהיא בנושא זה או אחר.
הציידים יהודה שם טוב חקירה משטרה בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד