י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש הממשלה: "התקציב הכי קל"; שר האוצר: "לא מפסיק להזיע"

אם תשאלו את ראש הממשלה נתניהו לגבי הרחבת הקואליציה, תקבלו תשובה שונה לגמרי מזו של שותפו הגדול לממשלה שר האוצר משה כחלון • ותתפלאו, גם לראשי 'יהדות התורה' השר ליצמן וח"כ גפני, יש תשובה חד משמעית לשאלה הזו

כחלון ונתניהו, מי מזיע? צילום: פלאש90
כחלון ונתניהו, מי מזיע? צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

אישור התקציב עבר בקלות או שהיה צריך להזיע? היום (ה') מתפרסמים דברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס סגור של פעילי הליכוד, שם אמר כי אישור התקציב האחרון עם קואלציה צרה של 61, היה לו הכי קל מכל התקציבים שהעביר, לעומתו - השר משה כחלון סיפר כי דווקא הזיע הרבה עד אישור התקציב.


באדיבות nrg

בכנס הסגור של הליכוד אמר ראש הממשלה נתניהו - "הובלתי כמה קואליציות, והעברתי בערך 15 תקציבים, אני רוצה לגלות לכם סוד. ב-61 האלו התקציב הזה היה הכי קל. שמעתם? הכי קל. כי ב-61 כל אחד יודע שאם הוא יזייף הספינה טובעת והוא יושב על הספינה. ויש גם איזושהי לכידות פנימית היום שהיא ראויה מאוד לשבח. הממשלה מצליחה לעשות דברים, כתוצאה מהלכידות הזו". ההקלטה פורסמה היום ב-nrg על ידי הכתב הפוליטי זאב קם.

אלא שכאמור - שר האוצר משה כחלון חושב אחרת. כזכור, לפני כשבועיים נשאל שר האוצר משה כחלון על ידי כותב השורות במפגש עם תא הכתבים הפרלמנטרים, למה כל כך נחוץ להרחיב את הממשלה?

כחלון השיב כי הוא מתקשה לתפקד בקואליציה המצומצמת. ״הזעתי הרבה לפני העברת התקציב. לפני כל חוק אני מזיע. אם אספר שאתמול לא שוחחתי עם מפלגת אופוזיציה כדי שתעזור לי להעביר חוקים רגילים, אשקר. הנה, צחי הנגבי בחו״ל עכשיו ללא קיזוז. בשבוע שעבר בחוק של שאשא ביטון (החוק שהאופוזיציה הצליחה להפיל ע.ו) השר אקוניס לא עלה להצביע, ואורן חזן עשה שבת לעצמו ולא הצביע. לא קל לתפקד בצורה הזאת. אני צריך להתעמת בסוף עם העברת החוקים התקציביים״.

יצויין כי לפני מספר חודשים, בכנס שנערך בבית החולים 'מעייני הישועה', אמר שר הבריאות יעקב ליצמן - "כל עוד שהממשלה היא 61, היא תשרוד ל-4 שנים, אם תגדל ל-82, היא מיד תתרסק".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני גם הוא מעריך כי באם הקואליציה תשאר עם 61 חברים בלבד, היא תשרוד עד לסיום הקדנציה, כך אמר בחודש האחרון בישיבת ועדת הכספים. לדבריו של גפני - "אני מעריך שלא יהיה שינויים. ואני מעריך דרך אגב, שכל עוד הקואליציה תהיה של 61 חברים היא תחזיק עד סוף הקדנציה".

ייתכן כי ההבדל בין הארבעה נעוץ בעובדה שכחלון מתנהל כשר זו הפעם הראשונה כיו"ר מפלגה, ויש לכל מהלך שהוא עושה השפעות שהם מעבר להחלטות של שר רגיל. זאת להבדיל מנתניהו שזה לא התקציב מספר 15 אותו הוא מעביר, והראשי הסיעות החרדיות למודי הקרבות.
בנימין נתניהו משה כחלון קואליציה צרה תקציב מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד