כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בסאטמר מגיבים להצעת לוין: "ביקורי אדמו"רים אינם מסע תיירות"

תגובה חריפה בחסידות האנטי ציונית להצעתו של שר התיירות יריב לוין, שבדברים שאמר ואשר נחשפו מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', הציע לאדמו"רים וקהילות מרחבי העולם סיוע ממשרד התיירות בהגיעם לביקור בישראל

האדמו"ר מסאטמר יורד ממטוס.
האדמו"ר מסאטמר יורד ממטוס.

דבריו של שר התיירות יריב לוין כי המשרד יסייע לאדמו"רים וקהילות מחו"ל בביקורים שיערכו בארץ - מעוררים תגובות נזעמות בחסידות סאטמר בארה"ב, שאינה מכירה במוסדות המדינה.

גורמים בחסידות סאטמאר בארה"ב שוחחו הערב עם 'בחדרי חרדים' והבהירו, כי "ביקורי האדמו"ר שליט"א בארץ הקודש נועדו לחזק את מחנה המתנגדים לציונות, ואי אפשר ללחום בציונים באם משתמשים בכספי הציונות".

"הרעיון של תמיכה בביקורי אדמו"רים מחו"ל נועד להפוך את האדמו"רים והרבנים לציונים. ביקור של אדמו"ר נועד לחיזוק יושבי הארץ הקודש ובוודאי שזה אינו מסע של תיירות וטוריזם", אומרים בסאטמר.

כזכור הבוקר נחשפו ב'בחדרי חרדים' דבריו של השר יריב לוין בכנס הקמת 'הפורום החרדי לתיירות' שנערך אמש ביום רביעי במשרד התיירות, שם אמר השר כי "במשרד התיירות יש שורה של לשכות הפרוסות בעולם, אנחנו נתדרך את השליחים שלנו ונבקש באופן אקטיבי ליצור קשר עם ראשי הקהילות, עם הרבנים והאדמו"רים, ולנסות למצוא את הדרך - קודם כל לחשוף בפניהם שיש משרד שמוכן לסייע אם מגיעים אנשים, גם בצדדים הלוגיסטיים וגם בצדדים השיווקיים וגם בכל דבר אחר שהוא רלוונטי, אני חושב שלדבר הזה יש פוטנציאל מאוד מאוד משמעותי".

השר לוין הוסיף ואמר כי "הציבור החרדי יוצא ומטייל יותר ויותר ברחבי הארץ. זהו ציבור שיכול להניע באופן מאוד משמעותי את תיירות הפנים, ויש להתאימה גם לצרכיו. בין השאר, אנחנו מתכוונים לקיים קורס מורי דרך ייעודי למורים מהמגזר החרדי". השר לוין הודה לידידו החרדי יוסי רוזנבוים, שעמד מאחורי היוזמה להקמת 'הפורום החרדי לתיירות'.

דבריו של השר לוין. צילום: עקיבא ווייס

יריב לוין שר התיירות סאטמר ציונים אדמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד