ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ארדן: "יום קשה", ליברמן: "חיים בהכחשה"

בישראל מגנים את הסרת הסנקציות הבינלאומיות מעל איראן, שממשיכה בפיתוח תוכניותיה הגרעיניות

ארדן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
ארדן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בעקבות הסרת הסנקציות נגד איראן אומרים בלשכת ראש הממשלה כי ישראל תמשיך לעקוב אחר יישום ההסכם ותתריע על כל הפרה. בלשכה הוסיפו כי גם לאחר חתימת הסכם הגרעין, איראן לא זנחה את שאיפתה להשיג נשק גרעיני, והיא ממשיכה לפעול לערעור היציבות במזרח התיכון ולהפיץ טרור בעולם תוך הפרת מחויבויותיה הבינ"ל.

"על המעצמות וסבא"א לעקוב מקרוב אחר הפעילות במתקני הגרעין של איראן ובאתרים אחרים כדי לוודא שהיא לא ממשיכה לפתח בחשאי נשק גרעיני. ללא תגובה הולמת לכל הפרה, איראן תבין שהיא תוכל להמשיך לפתח נשק גרעיני, לערער את היציבות באזור ולהפיץ טרור. ישראל תמשיך לעקוב ולהתריע אחר הפעילות השלילית של איראן ותעשה את כל הנדרש כדי לשמור על ביטחונה ולהגן על עצמה", אומרים בלשכת רוה"מ.

לקראת ההכרזה על יום היישום והסרת הסנקציות מעל אירן. אומר השר לעניינים אסטרטגיים ח״כ גלעד ארדן: ״יום היישום של הסכם הגרעין מעביר אותנו לתקופה חדשה ומסוכנת בה איראן משתחררת ממרבית הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה, מבלי שהיא נדרשת להפסיק את תכנית הגרעין שלה ומבלי שהיא נדרשת לתת הסברים על פעולותיה בתחום הצבאי כבעבר.

"כל זאת כאשר איראן ממשיכה לספק נשק לגורמי טרור כמו חיזבאללה וחמאס וממשיכה להתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות המפרץ ולהפר את החלטת מועצת הביטחון בתחום פיתוח הטילים הבליסטיים.

"זהו יום קשה לכל המדינות באזור שקיוו שאיראן לא תוכל להשיג נשק גרעיני ושתחדל ממעורבותה השלילית באזור. ישראל תמשיך לעקוב ולדרוש מהקהילה הבינלאומית שלא להעלים עין מההפרות האיראניות כדי להבטיח שלא נופתע כמו במקרה של צפון קוריאה״.

יו״ר 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, כותב בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: ״זה רק סמלי שבימים שמוסרות הסנקציות מעל איראן, עורך הממשל האיראני תחרות קריקטורות בינלאומית להכחשת השואה.

"כי בזמן שבאיראן עוסקים בהכחשת השואה, העולם כולו חי בהכחשה ובהדחקה של התוצאות שיהיו להסכם עם איראן, שיהיו דומות להפליא להסכם מינכן ולהסכם שנחתם עם צפון קוריאה״.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד תקף הערב בחריפות את הסרת הסנקציות על איראן: "היום, מדינה שמאיימת על קיומה של ישראל, מכחישה את השואה, מערערת את היציבות במזרח התיכון, משעבדת את אנשיה ותומכת בטרור ברחבי העולם, קיבלה חיזוק מהקהילה הבינלאומית.

"ישראל והאזור כולו צופה בדאגה ובאכזבה כאשר עסקת איראן מיושמת והכסף זורם לאיראן, כסף אשר בהכרח יגיע לידי מחבלים. הסרת הסנקציות מחזקת את חיזבאללה, מחזקת את אסד ומחזקת את הטרור ברחבי האזור, הנהנה מתמיכה איראנית.

"כעת, כאשר המצב במזרח התיכון הופך לבלתי יציב יותר ויותר זה הזמן הגרוע ביותר להעביר למחבלים כסף ומשאבים. אין ראיה לכך שאיראן מתמתנת - הם ממשיכים לתלות הומואים, לעצור עיתונאים, להפלות נשים ולדכא דתות אחרות. איראן עומדת נגד זכויות אדם, דמוקרטיה וערכים ליברליים".
גלעד ארדן סנקציות איראן ישראל נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד