י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ויז'ניץ באבל: הרה"ח דוב אליעזר זאב שכטר ז"ל

אחרי 60 שנה של עסקנות לשם שמים איבדה ויז'ניץ את הרה"ח דוב אליעזר זאב שכטר ז"ל, מייסד 'עזרת נישואין'

ויז'ניץ באבל: הרה"ח דוב אליעזר זאב שכטר ז"ל

ברוך דיין האמת: בליל שבת נפטר הרה"ח דוב אליעזר זאב (בעריל) שכטר ז"ל, מזקני וחשובי חסידי ויז'ניץ ומהיושבים ראשונה במלכות, ממקורבי האדמו"רים בעל 'האמרי חיים' זי"ע ובנו בעל ה'ישועות משה זי"ע, ויבלחט"א האדמו"ר, אליו היו קשור באבתות אהבה כל ימיו.

הרה"ח ר' בעריל ז"ל נולד באסרו חג דשבועות שנת תרפ"ז, לאביו הרה"ח משולם יצחק ע"ה, ולאמו מרת סימא בבצי ע"ה בת המשב"ק הרה"ח יוסף שעכטער ז"ל, גבאי ונאמן ביתו של ה'אהבת ישראל' זי"ע.

המנוח ז"ל זכה כל שנותיו לעמוד לימינם של אדמו"רי בית ויז'ניץ, ולהוציא לפועל בקשתם. זכה וסמך עליו האדמו"ר בעל האמרי חיים זי"ע את ידיו והקים את מפעל החסד הראשון מסוגו בעולם, 'עזרת נשואין' לפני כשישים שנה, מפעל חסד ענק המעניק הלוואות גדולות ומענקים נכבדים לכל חתן מתלמידי הישיבות דויז'ניץ, מפעל שזכה לעמוד בראשה מיום הראשון להיווסדה, ועד יומו האחרון ממש, והכל שלא על מנת לקבל פרס, ולא לקח מעולם שום 'משכורת' מטעם ההנהלה, וכן הקפיד עד למאוד לא לקחת הלוואה מהקופה, על אף שמצבו היה דחוק בעת שזכה הוא לחתן את ילדיו.

בין שלל חזקותיו בקודש, היה לעמוד בעת התפילות לצידם של האדמו"רים ולשמשם מעת לעת, ביציאתם מבית המדרש ובהפסקות השונות בעת התפילות, במקום זה עמד במשך שישים שנים ומעלה, מאחרי המלחמה האיומה, בה נותר ללא קרובי משפחה, מלבד אחיו הרה"ח ר' ראובן ע"ה ואחותו מרת גליק ע"ה. כן היה בחזקתו להתחיל את הניגון השמח ב'טיש' בליל שבת, אחר 'כל מקדש' ניגון שמחה ודבקות, ניגון הפתיחה לזמירות השבת, חזקה שנשתמרה אצלו עד יומו האחרון במשך כל השנים, כאשר נשמתו עלתה למרומים בדיוק באותו עת כשזימרו אצל האדמו"ר את הניגון הקבוע של ר' בעריל ע"ה.

זכה והותיר אחריו צאצאים נאמנים לה' ולתורתו, חסידים ודבקים, מורי הוראה, ומהיושבים ראשונה במלכות. בנו הרה"ח אליהו צבי שכטר, מגדולי ותיקי המחנכים בתלמוד תורה הותיק בשיכון ויז'ניץ. הרה"ח יוסף שכטר מגדולי המשוררים לבית ויז'ניץ. חתנו הרה"ח יחיאל משה הרטמן מו"ץ וראש כולל בחצה"ק ויז'ניץ. והרה"ח לוי יצחק כהנא מזקני חשובי החסידים. נכדים וצאצאים רבים.

הלוויתו תצא בשעה 9:30 מביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ, כאשר בהוראת האדמו"ר ישתתפו בהלוויה כלל תלמידי הישיבות הק', לכבודו של האי זקן ועסקן ותיק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב שכטר ויז'ניץ עזרת נישואין עסקנות פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד