ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ירושלים: אלפים בתפילת ליל שבת משותפת נגד הקרנת הסרטים

דתיים וחרדים התאחדו למחאה המונית נגד הקרנת הסרטים בשבת בשכונת קרית יובל בירושלים • תושבי השכונה לבחדרי חרדים: "השבוע הייתה מחאה שקטה כי מחכים לברקת, אם הוא לא יפעל - המחאה תתגבר ותתרחב" • פינדרוס מאיים בפרישה מהקואליציה

חרדימוחילוני ברית יובל. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש90
חרדימוחילוני ברית יובל. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט, פלאש90

חזית דתית חרדית במאבק על קדושת השבת בירושלים: כאלף וחמש מאות תושבי שכונת קרית היובל התאחדו לתפילת ליל שבת משותפת בבית הכנסת הדתי בשכונה, זאת כאמירה ברורה שעל נושא פריצת קדושת השבת כולם מאוחדים וילחמו נגד.

לדברי המארגנים, המנהל הקהילתי יובלים חרט על דגלו את נושא פריצת הסטטוס קוו בעיר ירושלים והחליט לפתוח את את אולם בית טיילור שבשכונה להקרנת סרטים בשבת. המארגנים הוסיפו כי הציבור הדתי והחרדי מאוחד בדעה שאין לאפשר את קיומו של המנהל הקהילתי במתכונת הנוכחית וקורא לפרק אותו מיידית.

בתפילה השתתפו רב השכונה הרב דוד שמחון המשוייך למגזר הדתי לאומי שבבית הכנסת שלו - בית שלמה - התקיימה התפילה. הרב אהרון וינר רבה החרדי של קרית יובל, הרב דוד ג'יאמי (ר"מ הר המור), הרב מאיר נאמן והרב צבי וידר רב הקהילה החרדית ברזיל אלסוונגר בשכונה.

לפני התיבה עברו במשותף החזן העולמי שלמה גליק וחזן בית הכנסת. גם חברי מועצת העיר יצחק פינדרוס ונחמניאל סבן תושב השכונה השתתפו בתפילה.

לאחר התפילה, יצאו המתפללים לרחובה של עיר ורקדו ושרו שירי שבת כשלריקודים מצטרפים רבים מתושבי השכונה, חשוב לציין שלמרות הנסיונות לעורר פרובוקציות מצד קבוצת חילונים קיצונית, ציבור המתפללים קידש שם שמיים והתפזר בסדר מופתי.

חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס אומר הערב לבחדרי חרדים: "לדעתי הגענו לפרשת דרכים. אם ראש העיר לא יפרק את המינהל ביובלים אסור לדגל התורה להשלים עם המצב של פרצות השבת, אסור לה להיות שותפה לעת כזאת בקואליציה העירונית".

גורמים בשכונה אומרים לבחדרי חרדים כי מאחר וראש העיר הבטיח שבמידה ובמנהל קהילתי יובלים ימרו את פיו, הוא יורה לנקוט נגדם בסנקציות עד פירוקו המוחלט של המנהל, הם ממתינים לפעולה ברורה מצידו בנושא ולכן הוחלט שהמחאה השבת תהיה שקטה בכדי לאפשר לו את מרחב הפעולה הדרוש לו. ובמידה ולא ישתנה כלום ביחס העירייה כלפי מנהל קהילתי יובלים, המחאות יחריפו לכל שכונות העיר.
ירושלים שבת סרטים קרית יובל ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד