כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ניסיון פיגוע בבית כנסת? שלושה פלסטינים נלכדו כשברשותם סכין

נמנע אסון - השלושה נעצרו ליד בית כנסת בשכונת קריית משה בירושלים • על פי החשד, השלושה תכננו לבצע פיגוע דקירה רצחני בבית הכנסת, שהמה מעשרות מתפללים • עד ראיה: "השלושה פתחו בריצה, אופנוע משטרתי הגיח והפיל אותם"

ניסיון פיגוע בבית כנסת? שלושה פלסטינים נלכדו כשברשותם סכין
חטיבת דובר המשטרה

עירנות מנעה אסון - שלושה צעירים פלסטינים נעצרו בסמוך לבית כנסת עמוס במתפללים בשכונת קריית משה בירושלים, בחשד שתכננו לבצע במקום פיגוע דקירה.

בשעה זו עדיין נחקר המניע לפעולתם, יצוין כי ברשותם של השלושה נתפסו סכינים איתם ככל הנראה ביקשו לבצע את המעשה. הסכינים מלופפים בדבק, ככל הנראה בכדי להטיב את האחיזה, בנוסף, סכינים מלופפים בדבק משמשים גם לפריצת מכוניות. השלושה נלכדו בסמוך לבית הכנסת של הרב אליהו ברחוב הרב ריינס בקרית משה.

ממשטרת ירושלים נמסר כי שלושה צעירים בגילאי 19-20 אשר עוררו את חשדם של השוטרים הבחינו בשוטרים המתקרבים לעברם, אחד מהם זוהה על ידי השוטרים כשהוא משליך לצד הדרך דבר מה. בחיפוש במקום איתרו השוטרים להבי מספריים שהופרדו ובחלקם התחתון הודבק סרט דביק. החשודים, תושבי מזרח העיר, כאמור נעצרו לחקירה.

מרדכי, עד ראייה, סיפר ל"בחדרי חרדים" - "הייתי שם. זה היה מדהים, המחבלים רצו ליד הבית כנסת של הרב אליהו. תוך כדי ריצה, בשניות ממש, הגיח אופנוע עם שני שוטרים מיחידה מובחרת, הפילו אותם על הרצפה, חיפשו את הסכין ומצאו מיד. השוטרים השכיבו אותם על הארץ, ואז הגיעו המון כוחות".

המקום נחשב להומה אדם בשעה זו של הבוקר. ברחוב ריינס יש מרכז רוחני גדול, בו כל הזמן מתקיימים מניינים ושיעורים. בנוסף, במקום גם כמה כוללים בראשותו של הרב יוסף אליהו, בנו של הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

בדרך כלל, המניינים מתחילים עם הנץ החמה, אך בסמוך למקום, יש את מנייני התפילה של בית כנסת 'וינגרטן' בסוף הרחוב, שגם שם מתקיימות תפילות לאורך כל הבוקר, החל מהשעה 7.45. "צריך להבין שהיה יכול להיות אסון גדול", מספר עד הראיה, "המקום צפוף, וגם יש ילדים קטנים בגלל שלא רחוק משם ממוקם תלמוד תורה "הראם", ובית יעקב גבעת שאול".

התמונות באדיבות: קבוצת 'מדברים תקשורת'










פיגוע דקירה בית כנסת קריית משה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד