ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

רומא: האפיפיור יבקר בבית הכנסת

בצל הריסוסים על כנסיית הדורמיציון בירושלים - יבקר היום האפיפיור בטקס שייערך בבית הכנסת המרכזי של רומא

האפיפיור. צילום: קובי גדעון, פלאש90
האפיפיור. צילום: קובי גדעון, פלאש90

האפיפיור פרנציסקוס יגיע היום (א) לביקור בבית הכנסת המרכזי ברומא שממוקם בגטו היהודי בעיר ויתקבל שם על ידי הרב שמואל די – סייני, רבה הראשי של רומא, וראשי הקהילה היהודית בעיר.

השבוע מציינים ברומא את שבוע היהדות, שיצויין באירוע מרכזי שיערך בבית הכנסת בהשתתפות האפיפיור ואליו יגיע גם שר הדתות דוד אזולאי.

בגטו היהודי התגוררו יהודי רומא במשך מאות שנים, הקמת הגטו באה בעקבות טענתו של האפיפיור פאולוס הרביעי, כי היהודים הם רוצחי ישו ואינם יכולים לחיות כאזרחים שווי זכויות בעיר אחת עם הקתולים. ביקורו של האפיפיור הנוכחי הוא המשך ישיר להצהרתו מלפני כחודש, לפיו היהודים לא אשמים במותו של ישו.

לפני הכניסה לבית הכנסת יבקר האפיפיור ביחד עם משלחת רבנים בשער הכניסה לגטו באנדרטה לזכר אנשי הקהילה היהודית שנשלחו לאושוויץ ב-1943, לאחר מכן יעצור האפיפיור בחצר בית הכנסת מול האנדרטה לזכר התקפת הטרור בשנת 1992 ויפגש עם המשפחות.

בראיון שהעניק הרב ריקארדו די-סייני,-רבה הראשי של רומא, ביום ו' לכלי התקשורת המקומיים, אמר הרב כי ביקורו של האפיפיור בא "לציין מערכת יחסים ידידותית בין הנוצרים והיהודים בתקופה בה חלה עליה משמעותית בטרור האיסלמי, למרות זאת כמה פעולות של הוותיקן בתקופה האחרונה גרמו למורת רוח בקהילה היהודית". יצוין כי לפני מספר חודשים הודיע הוותיקן על הכרה רשמית במדינה פלסטינית, הודעה שעוררה אכזבה בישראל ובקרב הקהילה היהודית ברומא.
אפיפיור רומא ביקור קהילה יהודית רצח ישו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד