י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ביוזמת דרעי: רשיון עסק מהיר

לפי הרפורמה שהגיש השר ואשר עברה בממשלה, בעלי העסקים יידרשו לעמוד מול מערכת מרכזית אחת בלבד שתתן מענה מקוון

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90

עם הפנים לציבור: שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי הגיש הבוקר (א) לממשלה תכנית להקלה משמעותית לקבלת רשיון לפתיחת עסקים קטנים ובינוניים. לא עוד רשימת דרישות ארוכה ומתישה מכמה גופים, לא עוד ביורוקרטיה סבוכה, אלא יצירת רשימת דרישות אחידה שיטופלו בזריזות וביעילות מול מערכת אחת לקבלת הרישיון.

כחלק ממהפכת השירות אותה חרת על דגלו שר הפנים הנכנס אריה דרעי, הוא היה ער לסבלם של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, שנדרשו להתרוצץ בין גופים ממשלתיים ומקומיים ולהגיש להם מספר לא קטן של אישורים בתהליך מסורבל. מדובר באישורי בריאות, כיבוי אש, משטרה, הגנת הסביבה, חקלאות ועוד.

נוכח זאת, החליט השר דרעי לקצר משמעותית את ההליכים, כך שכל בעל עסק יידרש להגיש בקשה אחת כוללת למערכת מרכזית אחת שבה יופיעו כל הדרישות. המערכת אף תיתן מענה מקוון לכל האישורים. בכך התהליך יתקצר באופן דרמאטי והכל בלי לצאת מהבית. מעבר לכך, ייבחנו האפשרויות להקלה ככל הניתן, בדרישות המוטלות כיום על העסקים הקטנים והבינוניים המבקשים רשיון.

השר דרעי ציין: ״מדובר בצעד מהפכני אשר ישפר את כל הליך הקמת עסקים בישראל ויצמצם את הביורוקרטיה בכל תחומי החיים כולל ברישוי עסקים. המהלך יוביל לבהירות באישורי מתן רשיון העסק ויסייע לצמיחה במשק בזכות הקמת עסקים נוספים ויצירת מקומות עבודה".

הבוקר הגיש השר דרעי לממשלה את הצעת המחליטים הזו אשר מאמצת למעשה את מסקנות ועדת הבר לישום מלא של הרפורמה ברישוי העסקים, וההצעה עברה בממשלה.
ישיבת הממשלה הצעת דרעי עסקים קטנים רישיון עסק מערכת מקוונת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד