י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רצח מזעזע בעתניאל

מחבל דקר למוות בפתח ביתה, את דפנה מאיר הי"ד, תושבת היישוב עתניאל • בתה הבחינה במתרחש והזעיקה את כוחות הבטחון • התושבים התבקשו להסתגר בבתים • סריקות נרחבות אחר המחבל מתעדכן

צילום אילוסטרציה, יונתן סינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה, יונתן סינדל, פלאש 90

פיגוע דקירה בדרום הר חברון: דפנה מאיר הי"ד, בת 38 נדקרה הערב (א') למוות בתוך בית בישוב עתניאל בדרום הר חברון - סריקות נרחבות אחר המחבל שנמלט.

מדוברות הר חברון נמסר: "הערב נרצחה בת הישוב עתניאל ברצח מזעזע. ערבי צמא דם רצח אותה בפתח ביתה לעיני ילדיה שעה שהגנה עליהם. הנרצחת, אמא רעיה, אחות בבית חולים, מוכרת מאוד בישוב".

בשעות אחר הצהרים בסמוך לשעה 17:25 חדר מחבל אל היישוב עתניאל, שבדרום הר חברון. המחבל פרץ לבית פרטי, דקר אישה בת 38 באכזריות ונמלט מהמקום.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לפצועה וביצעו בה פעולות החייאה שבסופן נקבע מותה.

שלושה מילדיה של הנרצחת, היו בבית בזמן הפיגוע. אחת מהן אף הבחינה במחבל שנמלט לאחר הרצח.

"המראה היה קשה, ראינו אישה כבת 40 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, היא סבלה מפציעות חודרות בפלג גופה העליון" סיפר חובש בכיר במד"א נועם בר שהגיע למקום. "ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

בעקבות האירוע, התבקשו תושבי עתניאל להסתגר בבתיהם. אנשי כיתת הכוננות של עתניאל וכוחות צה"ל עורכים סריקות נרחבות לאיתור המחבל. כמו כן, הועלה מסוק לאוויר לסיוע בסריקות אחריו ונורו פצצות תבערה. בציר 60 נפרשו מחסומים.

החיפושים מתמקדים מחוץ לעתניאל והוטל סגר על הכפר חירבת כארמה הסמוך ליישוב.



"אבל כבד ברגעים אלו ביישוב עתניאל", סיפר יהודה גליק, תושב היישוב בראיון לערוץ 2. "מדובר בדמות מאוד משמעותית ביישוב. הילדות שלה לומדות יחד עם הילדים שלנו. שני בתים מהבית שבו אני נמצא כרגע. כל היישוב מסוגר בבית. המחבל הגיע עד לפתח הבית, הרג אותה בדם קר".

"מאז הקמתו היישוב עתניאל מנסה לחיות בשלום עם כל שכניו", הוסיף גליק בהקשר לחשד שהמחבל עבד ביישוב. "אנחנו משתדלים לשמור על קשרים טובים עם הדכנים ולכן יש כאן לא מעט עובדים פלסטינים, למרות שעל פי הוראות כוחות הביטחון לכל עובד פלסטיני צמוד שומר".

בשעות אחר הצהרים נעצרה פלסטינית שעוררה את חשדם של חיילים שהוצבו בשער המערבי בקריית ארבע, הם עצרו אותה לבדיקה ומצאו שהיא מחזיקה בסכין. היא נלקחה לחקירה.

מוקדם יותר ניסה מחבל לבצע פיגוע דקירה בכיכר החטיבה סמוך לחווארה, חייל שהיה במקום ירה בו למוות. לא היו נפגעים נוספים בתקרית.

עדכון אחרון: 19:31

מפקד חטיבת יהודה, אלוף משנה יריב בן עזרא, עם הכוחות בשטח בסמוך לזירת הפיגוע
פיגוע דקירה נדקרה למוות מחבל נמלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד