ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

16 חברי מועצה התאחדו בעד השבת

חברי מועצת העיר ירושלים החרדיים והדתיים, חתמו על מאבק משותף נגד חילול השבת בקרית יובל • ומי נעדר?

הישיבה הערב. באדיבות המצלם
הישיבה הערב. באדיבות המצלם

חילול השבת בירושלים: חברי מועצת ירושלים החרדים והדתיים התכנסו הערב (א'), לישיבת דחופה על רקע הקרנת הסרטים במנהל הקהילתי בקרית יובל, בניגוד לעמדת ראש העיר ניר ברקת

במהלך הישיבה חתמו 16 חברי המועצה על מסמך לשיתוף פעולה במאבק נגד חילולי השבת בעיר.

במסמך הוצהר כי הסיעות יפעלו יחד במאבק ולא יתקיים מו"מ נפרד בין הסיעות בנושא השבת, כדי לגבש עמדה חזקה מול חילולי השבת.

על המכתב חתמו 8 חברי יהדות התורה, 5 חברים מש"ס, נציג בני תורה, נציג הבית היהודי ואריה קינג.

סגן ראש העיר ירושלים חיים אפשטיין אמר בישיבה כי "יש להכיל את הדרישה להפסקה מוחלטת של חילולי השבת לא רק במנהל הקהילתי יובלים כי אם בכל המנהלים הקהילתיים בעיר, הרב אפשטיין ציין בערב כי במנהל הקהילתי בנווה יעקב בו חברים נציגים חרדים רבים ׳הבריכה העירונית׳ פועלת בעיצומה של השבת באין מפריע כשאיש אינו פוצה פה ומצפצף וגורמים חרדים אף מפנים את בני הנוער ליטול חלק בפעילות המנהל.

׳כל עוד אנחנו מעלימים עין מקיום חילולי שבת המוניים בשכונות מסוימות כל דרישה שתבוא מאיתנו לעצירת חילולי השבת בקרית יובל תיתקל בבוז מצד הגורמים החילוניים המיליטנטיים, ולכן יש להפסיק את חילולי השבת בכל מתקני העירייה ללא יוצא מן הכלל".

חבר מועצת העיר מיכל הלברשטם יו"ר הלובי הדתי, שכינס את הכינוס החירום של כלל נציגי החרדיים והדתיים בעירייה אמר בפתח הישיבה: "המתנ"ס ביובלים היא רק דוגמא להפרת הסטטוס קוו שקיים בעיר ירושלים ובו התחייב ראה"ע בהסכם הקואליציוני לשמור עליו. הזכיר שלמרות שברקת ניסה לדבר אתם לא עזר כלום ומציע לעצור את כל העברות תקציביות לכל המתנסי"ם שלא יקיימו את הסטטוס קוו בעיר".

יו"ר סיעת יהדות התורה אליעזר רוכברגר אמר בישיבה כי "פירוק מינהל יובלים זה החובה שלנו כעת וזו המשימה. אנו יושבים פה ביחד כי המינהל בקרית יובל חצה את כל הקווים האדומים. הם חיללו שבת במבנה עירוני והם זרוע עירונית. לזה אין ביכולתינו להסכים בשום פנים ואופן. אבל הכל תלוי ביכולת שלנו להתאחד ולפעול ביחד. כוחינו באחדותינו. אם לא נפעל ביחד כאיש אחד, אין סיכוי שנצליח. הדרך לפירוק המינהל עובר דרך קבלת החלטה במועצת העיר, וזה מה שהשולחן פה צריך להוביל. אנחנו בקואליציה שכל חבריה חתמו על שמירת הסטאטוס קוו, והסעיף הזה נרמס בחוצפה ועזות על ידי מינהל קהילתי קרית יובל. לכן אין לו יותר זכות קיום. ומועצת העיר שהקימה אותו היא זו שצריכה לפרק אותו".

גורמים במועצת העיר מחו נגד חבר המועצה משה ליאון שנעדר מהישיבה, זאת אף שקיבל את תמיכת המפלגות החרדיות במערכת הבחירות לראשות העיר.

חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס אמר בישיבה כי "זו שעת מבחן ואם מחללים שבת במתקנים עירוניים או סמי עירוניים זה אנחנו שמחללים שבת ואסור לנו להישאר חלק מההנהלה. היום זה יובלים מחר זה בכל העיר".
חילול שבת ירושלים משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד