ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"דפנה נאבקה ברוצח כדי שלא יפגע בילדים, כשהיא מדממת"

הרצח המחריד בעתניאל - דפנה מאיר הי"ד נאבקה במחבל בעודה מדממת, והדפה אותו מילדיה • ראש מועצת דרום הר חברון, יוחאי דמרי: "המחבל לא הצליח לשלוף ממנה את הסכין"; נמשכות הסריקות אחרי המחבל • ההלוויה: הבוקר ב-9

"דפנה נאבקה ברוצח כדי שלא יפגע בילדים, כשהיא מדממת"
זינדל, פלאש90

"המחבל ניסה לפגוע גם בילדים, ודפנה נאבקה בו כדי להציל את ילדיה", כך מספר אמש (א') תושב היישוב יהודה גליק. בינתיים נמשכות הסריקות אחרי המחבל.

"מאיר הגנה על הילדים שלה במו ידיה", אמר גליק, "הקטנה הזו הגנה על ילדיה ובעצם המחבל ניסה להמשיך אל הילדים אך היא הדפה אותו בעודה גוססת. הוא ברח והם הזעיקו עזרה".

יוחאי דמרי, ראש מועצת דרום הר חברון, סיפר גם הוא כי "המחבל דקר את דפנה מספר פעמים ווידא הריגה. האימא בעת מאבק הצליחה לגרום לכך שהילדים לא ייפגעו. הבת הגדולה סיפרה שהמחבל ברח כי הוא לא הצליח לשלוף את הסכין מגוף האימא ולרצוח את הילדים האחרים, זה מזעזע".

כאמור, הנרצחת בפיגוע האכזרי היא דפנה מאיר הי"ד, בת 38. מאיר נרצחה כששלושה מילדיה שהו בבית. מאיר הותירה אחריה בעל, נתן, ושישה ילדים: ננה בת 17, אהבה בת 10, עקיבא בן 15 ונעה בת 11. תחת חסותה היו גם שני ילדי אומנה, יניב בן 4 ויאיר בן 6.

המחבל תקף את המנוחה, בפתח ביתה בקצה היישוב. שלושה מילדיה היו בקרבת מקום, שמעו את האם זועקת והגיעו למקום באופן מיידי. בתה הזעיקה את כוחות הביטחון והמחבל שכאמור נאבק באם, נמלט מהמקום.

היא הייתה אחות בבית חולים סורוקה בבאר שבע, ומטפלת אלטרנטיבית, מוכרת מאוד בישוב. הותירה אחריה את בעלה נתן עובדיה מאיר מראשי היישוב.

מבית החולים סורוקה מסרו: "בית החולים מרכין את ראשו ומשתתף בצערה הכבד של משפחתה, דפנה עבדה כאחות במחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים. אחות מוערכת, מקצועית ואהובה על חבריה לעבודה ועל המטופלים. הנתינה לזולת היתה בנפשה בעבודה ובחייה הפרטיים".

מסע הלוויתה יצא הבוקר (ב') בשעה 09:00 בבוקר מעותניאל ובשעה 11:00 מבית ההספד בהר המנוחות בירושלים, שם תיטמן.


כוחות צה"ל סורקים אחר המחבל.

בתוך כך, כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות, בסיוע פצצות תאורה. לאחר סגר ממושך הותר לתושבי עתניאל, לצאת מבתיהם. בעקבות הפיגוע, מחר לא תותר כניסת פועלים לישובי הר חברון. שר הביטחון יעלון שוחח הערב עם ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי, חיזק את ידיו ואמר כי אין לו ספק שכוחות הבטחון ישימו ידם על המחבל.

פיגוע הדקירה הערב העלה את מספר הנרצחים בגל הטרור הנוכחי ל-29. במד"א מדווחים כי בארבעת החודשים האחרונים ביצעו מחבלים למעלה מ-200 פיגועי דקירה, דריסה וירי נפצעו 289 בני אדם - מהם 25 פצועים באורח קשה, 8 באורח בינוני עד קשה, 43 נפצעו באורח בינוני, 11 באורח קל עד בינוני ו-202 בני אדם נפצעו קל. טופלו גם למעלה מ-100 נפגעי חרדה.

עדכון אחרון - 18/1 7:00

בכניסה לעתניאל. צילום: יונתן זינדל, פלאש90












רצח עתניאל צהל מחבל הר חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד